نطق تند قاضی‌پور علیه آخوندی: آقایی با کدملی 0010311646 با شما نسبتی دارد؟

کدخبر: ۱۶۱۸۱۵
نماینده مردم ارومیه گفت: آقای وزیر راه، آقای محمدهادی احمد آخوندی با کدملی 0010311646 با شما چه نسبتی دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه جلسه استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس، نادر قاضی پور اظهار کرد:‌ مردم عزیز ایران، من برای شما صحبت می کنم. اینجا دولت دکان باز کرده و مردم را سرگرم کرده است، اما مردم می شنوند. این استیضاح نه سیاسی و نه منطقه‌ای  است. هر چند من افتخار می کنم که حقیر آذری هستم و به آذربایجان ایران اسلانی و ملت آن حساس هستم و برد وباخت تراکتور برای من اهمیت دارد، چه برسد به جان ملت ایران اسلامی و به حادثه قطار و هواپیما حساسیت فراوانی دارم.

وی ادامه داد: مجلس قانون تصویب و شورای نگهبان آن را تایید و سپس دولت آن را ابلاغ کرد که نباید از بازنشستگان استفاده کرد اما در حیطه کاری شما چندصد بازنشسته مسئولیت سنگین دارند.

قاضی پور گفت: آقای آخوندی، جنابعالی قبل از وزیر شدن چندین شرکت داشتید که تولید ثروت می کردید ما از این بابت از شما گلایه نداریم اما آیا شما لیست اموال خود را به قوه قضائیه تحویل داده اید یا خیر؟

وی تصریح کرد: این شرکت ها توسط اعضای خانواده، دوستان و شرکای تجاری شما فاتح شده است. آیا پس از وزیر شدن، شرکت های وابسته به شما و دوستان و شرکا از جمله آقایان انصاری‌ها، محمدهادی احمد آخوندی، سرکار خانم نفیسه و ریحانه رسولی و آقای حمید همدانی و سیدمحمد صدر هاشمی نژاد و به خصوص آقای اصغر فخری کاشانی. به طور مستقیم یا دست دوم، طرحی داشته اند و شرایط استفاده کرده اند یا خیر؟ انشالله در پاسخ به این سوال نام تمامی شرکت های آقایان و خانم های فوق الذکر را بیان بفرمایید. البته حقیر همه را دارم.

وی گفت:‌ آقای آخوندی، عملکرد آقای فخر کاشانی در بانک مرکزی را یادتان نرفته است؟ ایشان با شما شریک شدند و بدون اینکه از شرکت ها استعفا دهند شما در ایشان را در تاریخ 26 بهمن 92 به عنوان رئیس هماهنگی طرح های سرمایه گذاری در وزارتخانه مسئول کردید و حکم مشاور دادید و بعدا معاون نمودید. ایشان از آن به بعد چندین شرکت تاسیس کرد.

نماینده مردم اورمیه سپس روی سخنش را عوض کرد و گفت: آقای علوی وزیر اطلاعات، شما که آمدی و از وزیر دفاع می کنی، چرا برخورد نکردید؟ طرح عدم مداخله کارکنان دولت در مورد ایشان صدق می کند، کارفرما و پیمانکار یکی است. آیا صحیح است یا نه؟ اگر هست که قطعا فساد و رانت دارد.

قاضی پور باز هم تریبون را به سمت آخوندی برگرداند و اظهار کرد:‌ افراد نزدیک به حضرتعالی در وزارتخانه چندین شرکت و برخی از آنها در ده ها شرکت به عنوان عضو هیات مدیره موظف هستند. چند نفر از معاونان و مدیرکل ها در  شرکت کیسون سهامی خاص و شرکت های وابسته به آن موظف هستند؟

او ادامه داد: در کمیسیون فرمودید فرزند حضرتعالی شرکتی ندارد. این اسامی شرکت های فرزند آقای آخوندی هستند: ایشان در 30 خرداد، 7 و 27 مهرماه امسال و... چندین شرکت ازجمله خانه عتیق زرند پارس، خانه شیراز به نام محمد هادی احمد آخوندی به عنوان اولین مدیران شرکت و رئیس هیات مدیره و... است. آقای وزیر راه، آقای محمدهادی احمد آخوندی با کدملی 0010311646 با شما چه نسبتی دارد؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید