چند شهر به اینترنت نسل سه و چهار مجهز شده است؟

کدخبر: ۱۶۱۸۶۵
راه‌اندازی و توسعه اینترنت نسل ۳ و ۴ برای اپراتورهای موبایل از مهم‌ترین اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده است.

ساعت 24-وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم با حذف انحصار اینترنت نسلی اپراتور سوم و صدور مجوز به اپراتورهای اول و دوم مهم‌ترین اقدام را در جهت افزایش رقابت بین اپراتورها انجام داد.

در حال حاضر مجموعه مشترکین سیار و ثابت اینترنت پرسرعت به حدود ۴۰ میلیون می‌رسد. این در حالی است که در سال ۱۳۹۲ این عدد ۳.۵ میلیون بود و در سال ۱۳۹۴، ۲۸ میلیون نفر مشترک فعال ثابت و سیار اینترنت پرسرعت بودند.

نوسازی و ایجاد ایستگاه‌های رادیویی نسل دو، ایجاد ایستگاه‌های رادیویی نسل سه و چهار از جمله پروژه‌های بهره‌برداری شده‌ای است که در دولت یازدهم با سرمایه‌گذاری حدود هفت میلیارد تومانی توسط اپراتور همراه اول انجام شده است.

طبق آمار مربوط به تعداد شهرهای تحت پوشش اینترنت پرسرعت تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۵، همراه اول توانسته است ۵۴۷ شهر را به اینترنت نسل سه و ۳۳ شهر را به اینترنت نسل چهار مجهز کند.

توسعه شبکه نسل دو، راه‌اندازی و توسعه شبکه نسل سه و چهار و همچنین راه‌اندازی و توسعه شبکه TD-LTE با سرمایه‌گذاری حدودا شش میلیارد تومان از پروژه‌های بهره‌برداری شده اپراتور ایرانسل در دولت تدبیر و امید است. این اپراتور تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۵، ۵۶۸ شهر را به اینترنت نسل سه و ۲۲۸ شهر را به اینترنت نسل چهار مجهز کرده است.

همچنین اپراتور رایتل که پیش از همه اپراتورها به صورت انحصاری موفق به دریافت راه‌اندازی اینترنت شبکه نسل ۳ و سامانه وب‌چت شده بود، در دولت یازدهم اقداماتی از جمله نصب ۵۴ کیلومتر فیبر نوری، راه‌اندازی رسمی LTE، راه‌اندازی سرویس وای‌فای عمومی انجام داد. این اپراتور تا شهریورماه سال ۱۳۹۵، ۵۲۰ شهر را به اینترنت نسل سه وصل کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید