خداحافظی با بلیت دو سفره مترو

کدخبر: ۱۶۱۸۹۷
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران جزئیات نرخ بلیت مترو را در سال ۹۶ تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، اقبال شاکری با اشاره به بررسی لایحه نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال ۹۶ که در کمیسیون حمل و نقل شورا بررسی و به تصویب رسیده است گفت: در بررسی مصوبات تلاش کردیم که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد به طور میانگین و بر اساس میانگین نرخ تورم نسبت به افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی در سال ۹۶ اقدام کنیم. 
 
وی با بیان اینکه سعی شد نرخ کرایه‌ها به دلیل مشکلات کمبود پول خرد، رند شود گفت: بر همین اساس نرخ کرایه‌های وسایل حمل و نقل عمومی در سال ۹۶،‌در کمیسیون حمل و نقل بررسی شد و مورد تصویب قرار گرفت اما باید این نرخ‌ها نیز در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد. 
 
شاکری با بیان اینکه در سال ۹۶ بلیت دو سفره مترو حذف خواهد شد گفت: بلیت دو سفره تنها برای خط فرودگاه امام خمینی (ره) و مهر آباد در نظر گرفته شده است به گونه‌ای که بلیت یک طرفه فرودگاه مهرآباد ۱۰۰۰ تومان و بلیت دو سفره، ۲۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. 
 
وی افزود: بلیت یک سفره فرودگاه امام خمینی (ره) ۶۰۰۰ تومان و بلیت دو سفره ۱۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و این در حالیست که فاصله تهران تا فرودگاه امام خمینی (ره) ۳۵ کیلومتر است و وسایل عمومی دیگر همچون تاکسی و آژانس بیش از ۶۵ هزار تومان کرایه دریافت می‌کنند. 
 
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه بلیت تک سفره داخل شهر تهران و همچنین بلیت مترو حومه (کرج) ۱۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است گفت: بلیت‌های اعتباری مترو نیز بر اساس پیمایش محاسبه می‌شود، به گونه‌ای که تا ۶ کیلومتر ۴۰۰ تومان، تا ۱۲ کیلومتر ۵۰۰ تومان، تا ۱۸ کیلومتر ۶۰۰ تومان و ۱۸ کیلومتر به بالا نیز ۱۰۰۰ تومان محاسبه می‌شود. 
 
شاکری افزود: قیمت تمام شده بلیت مترو برای شهرداری تهران ۲۵۰۰ تومان است و بر اساس قانون باید این مبلغ یک سوم توسط شهرداری، یک سوم دولت و یک سوم نیز توسط مردم پرداخت شود؛ اما متاسفانه به دلیل شانه خالی کردن دولت از پرداخت این مهم مجبور هستیم در راستای نگهداشت مترو، بلیت را نیز بر اساس نرخ تورم افزایش دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید