تفاوت شکلات و کاکائو

کدخبر: ۱۶۲۱۹۲
خوردن شکلات به خصوص شکلات تخته ای تیره برای سلامتی بسیار مفید است شکلات تلخ سر شار از آهن، منیزیم، مس و منگنز است همچنین آنتی اکسیدان موجود در کاکائو سلامتی شما را تضمین می کند.

نت نوشت؛ شکلات تلخ از عناصری تشکیل شده است که می تواند مانند یک اکسیر برای سلامتی شما مفید باشد. خوردن شکلات و آب نبات در دوران کودکی می تواند آسیب جدی به دندانهای شیری بزند. کاکائو که از دانه پر خاصیت کاکائو حاصل می شود خواص زیادی برای بدن دارد.

تفاوت هایی بین شکلات و کاکائو وجود دارد که خاصیت آن را تغییر می دهد. کاکائو از پردازش دانه کاکائو در دمای بالا به وجود می آید. در حالی که در روند تولید شکلات بیشتر آنتی اکسیدانهای شکلات از بین می رود.

در طول فرایند تولید کره کاکائو و انواع شکلات با مارکهای مختلف از روغن های گیاهی مصرف می شود. این روش جهت به دلیل کم هزینه بودن مورد استفاده بیشتر کارخانه های تولید شکلات است. محصول نهایی نیز حاوی میزان بالایی قند با فروکتوز بالا و لسیتین سویا می باشد که برای سلامتی خطرناک است.

لسیتین سویا چیست ؟

لسیتین سویا ماده ای است که در تولید شکلات مورد استفاده قرار می گیرد. لسیتین سویا که از سویای اصلاح شده ژنتیکی به دست می آید خطر ابتلا به سرطان پستان را در زنان بالغ افزایش می دهد.

ترکیب فایناستاین تاثیرات منفی در تولید مثل و باروری دارد که در لسیتین سویا وجود دارد. به این ترتیب ماده تشکیل دهنده شکلات اختلالاتی در سلامتی شما ایجاد می کند که جبران پذیر نیست.

مزایای کاکائو خام

کاکائو خالص حاوی آنتی اکسیدان زیادی است حتی بیشتر از زغال اخته و هر میوه دیگر که فکرش را بکنید. مواد معدنی بسیاری از جمله مس، منگنز، کلسیم، پتاسیم،  روی و همچنین فلاونوئید که ضد سرطان است در کاکائو وجود دارد.

کاکائو چهار برابر شکلات آنتی اکسیدان دارد و این یک مزیت بسیار سودمند است.

از جمله خواص درمانی کاکائو عبارتند از :

پیشگیری از سرطان

بالا بردن کیفیت حافظه

افزایش کیفیت خلق و خوی

کاهش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی

محافظت از سیستم عصبی

کاهش فشار خون

ساخت شکلات از کاکائو تلخ

همه شکلات های موجود در بازار برای سلامتی مفید نیستند. روند تولید و افزودن مواد مختلف به کاکائو سبب پایین آمدن کیفیت و میزان سلامت کاکائو می شود.

شما می توانید در خانه با این سه ماده یک شکلات سالم و مقوی درست کنید.

۱/۲ فنجان پودر کاکائو

۱/۲ فنجان روغن نارگیل

۴-۶ قاشق غذاخوری عسل خام

طرز تهیه شکلات:

همه مواد را باهم در یک کاسه متوسط بریزید و مخلوط کنید. عسل جهت شیرین تر شدن استفاده می شود و می توانید به جای روغن نارگیل از کره کاکائو یا خامه استفاده کنید. بعد از مخلوط کردن مواد درون قالب ریخته و برای یک ساعت در فریزر قرار دهید.

 

این شکلات از کاکائو خالص تشکیل شده و تمامی خواص دانه کاکائو را دارا می باشد.

به این ترتیب از خواص آن برای سلامتی خود بهره مند خواهید شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید