روش ضبط تماس در مدل های مختلف گوشی های هوشمند

کدخبر: ۱۶۲۱۹۴
بعضی از گوشی های موبایل برای ضبط تماس نیاز به نرم افزار ویژه دارند در حالی که در بعضی دیگر نیازی به انجام این کار نیست. روش ضبط تماس در مدل های مختلف گوشی به چه صورت است؟

کلیک– در این مقاله قصد داریم به شما راهکار ضبط تماس در حین مکالمه را آموزش دهیم ولی این نکته ی مهم را به خاطر داشته باشید که قبل از شروع ضبط، حتما مخاطب خود را در جریان کار قرار دهید تا از نظر قانونی برایتان مشکلی پیش نیاید.

روش ضبط تماس تلفنی در گوشی های اندروید

 می بینیم که در اکثر گوشی‌های اندرویدی امکان ضبط مکالمات تلفنی توسط اپلیکیشن‌های مخصوص وجود دارد، با این حال ممکن است در بعضی گوشی‌ها، مثل نکسوس‌های گوگل، به واسطه نوع پردازنده و نسخه سیستم عامل، این ویژگی غیرفعال باشد.
با جستجوی ساده در  مارکت گوگل پلی یا سایر مارکت‌های اندروید می‌توانید ده‌ها برنامه Call Recorder پیدا کنید که این کار را برای شما انجام می‌دهند، اما اپلیکیشن ACR Call Recorder یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در انتخاب آن نباید شک کرد.

ضبط صدا در اندروید

پس از نصب اپلیکیشن ACR و اجرای آن، نوتیفیکیشن فعال بودن برنامه در بالای گوشی شما به نمایش گذارده می‌شود که معنای آن ضبط خودکار تمام تماس‌های ورودی و خروجی است. فهرست تماس‌های ضبط شده بر اساس تاریخ در صفحه اصلی ACR قرار می‌گیرد که با انتخاب هر یک می‌توانید به آن گوش دهید یا فایلش را با دیگران به اشتراک بگذارید.اگر ACR انتظار شما را برآورده نکرد، در این مطلب بهترین برنامه‌های ضبط مکالمه در سیستم عامل اندروید را معرفی کرده‌ایم.

روش ضبط تماس تلفنی در آیفون

سیستم عامل iOS به دلایل امنیتی امکان ضبط مکالمات را به کاربر نمی‌دهد. البته برنامه‌هایی مثل Call Recorder – intCall یا Call Recorder Freee وجود دارند که با ایجاد کنفرانس تلفنی، قادر به ضبط تماس‌های تلفنی هستند که متاسفانه نمی‌توان از آنها در کشور ما استفاده کرد.

تنها راه ممکن جیلبریک کردن آیفون و کمک گرفتن از توییک‌هایی مثل iOS Call Recorder یا AudioRecroder 2 است.

روش ضبط تماس تلفنی در ویندوز فون

در ویندوز فون ۸ و ۸٫۱ امکان ضبط رایگان و بدون دردسر تماس‌های تلفنی وجود نداشت، اما در ویندوز ۱۰ موبایل این ویژگی به صورت پیش‌فرض افزوده شده است که به روش زیر می‌توانید آن را فعال کنید.

ضبط تماس در ویندوز فون

در تنظیمات گوشی به Syetem بروید.
وارد Phone شوید.
از منوی کشویی در بخش Default apps گزینه Voice recorder را انتخاب کنید.
اکنون در زمان مکالمه، دکمه Record نمایان می‌شود که با لمس آن تماستان ضبط می‌شود.
پس از پایان تماس به منوی اپلیکیشن Phone بروید و Recorded calls را انتخاب کنید تا فایل‌های ضبط شده را مشاهده کنید.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید