ترافیک کاندیداتوری در انتخابات 96 !

کدخبر: ۱۶۲۲۷۹
هر چه به انتخابات ریاست‌جمهوری 96 نزدیک‌تر می‌شویم فعالیت‌های فعالان و گروه‌های سیاسی و احساس تکلیف کاندیداهای بالقوه برای به بالفعل تبدیل شدن، بیشتر می‌شود. در اخبار انتخاباتی این هفته نام چند کاندیدا پشت سر هم مطرح شد.
ترافیک کاندیداتوری در انتخابات 96 !

به گزارش ایسنا، علام کاندیداتوری حمیدرضا بقایی مشاور جنجالی محمود احمدی‌نژاد آن هم درست یک هفته بعد از آنکه احمدی‌نژاد اعلام کرد در این انتخابات از کاندیدایی حمایت نخواهد کرد جالب توجه بود. از طرفی نام غلامحسین الهام هم مطرح است. از جبهه یکتا هم که از برخی وزیران دوره احمدی‌نژاد تشکیل شده قرار است حاجی‌بابایی و رستم قاسمی به جبهه نیروهای مردمی انقلاب معرفی شوند و صدای پای بذرپاش و علی‌آبادی، زاهدی و زریبافان هم شنیده می‌شود. احمدی‌نژادی‌ها به صف شده‌اند؛ برخی به صورت مستقل و برخی با تابلوی اصولگرایی.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب نیز همزمان با برگزاری اولین کنگره خود  اخبار منتشر شده مبنی بر انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای نهایی این جبهه را تکذیب کرد،  از طرفی محسن رضایی هم اعلام کرده که اگر از سوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب به او تکلیف شود باز هم در انتخابات حاضر خواهد شد.

در جبهه اصلاحات اما همچنان اجماع بر سر حمایت از حسن روحانی وجود دارد، در یکی از آخرین اظهار نظرها از این جبهه مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هیچ تصمیمی برای کاندیداتوری ندارد.

حزب اتحاد ملت  نیز در دومین کنگره خود به این بسنده کرد که دو انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری را مورد بحث و بروسی اعضای این حزب قرار داد.

حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب از کاندیداتوری رییسی تکذیب شد

جبهه مردمی نیروهای انقلاب در بیانیه‌ای اخبار منتشر شده مبنی بر انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای نهایی این جبهه را تکذیب کرد.

روال مصوب جبهه  مردمی نیروهای انقلاب این است که 10 نفر از کسانی که بیشترین رای را در مجمع اول آورده باشند انتخاب می شوند و شورای مرکزی با آنها به مذاکره می پردازد. در این مذاکرات علاوه بر استماع برنامه ها، از پای بندی یا عدم پای بندی منتخبان به مکانیسم و شرایط جبهه نیز سوال خواهد شد. از آنجا که کسانی که در مجمع اول به رای گذاشته شدند، معرفی شده از سوی بدنه بودند، این احتمال هست که در میان آنها کسانی باشند که مکانیسم های جبهه را نپذیرند. پس از اتمام این مذاکرات، شورای مرکزی اسامی 10 نفر برتر را که ضمنا مکانیسم و شرایط جبهه را هم پذیرفته باشند به مجمع دوم ارائه می کند.

تکذیب کاندیداتوری پزشکیان برای انتخابات ریاست جمهوری

مسعود پزشکیان  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از شما و آقای مطهری به عنوان ضربه‌گیران آقای روحانی نام برده‌اند، گفت: در دروازه را می‌توان بست ولی زبان مردم را خیر. خیلی حرف‌ها را چه اصلاح‌طلب و چه غیر اصلاح‌طلب به غلط اشاعه می‌کنند.

وی ادامه داد: بنده هیچ تصمیمی برای کاندیداتوری ندارم. بنده اگر قصد داشتم این کار را انجام دهم تاکنون کارهایی را انجام می‌دادم آیا تاکنون مشاهده کرده‌اید که بنده کاری را انجام دهم؟ بنده می‌گویم فعلا نمی‌آیم زیرا قصد کاندیداتوری ندارم.

بررسی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر در کنگره حزب اتحاد ملت

دومین کنگره حزب اتحاد ملت در حالی به پایان رسید که دو انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری مورد بحث و بروسی اعضای این حزب قرار گرفت.

*اعلام آمادگی بقایی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری

حمید بقایی با انتشار یادداشتی در کانال شخصی خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرد.

در بخشی از متن اطلاعیه این یار نزدیک احمدی‌نژاد آمده است: با استعانت از پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) و با تقدیم بهترین احساسات قلبی به محضر شما مردان و زنان قهرمان و آگاه میهن اسلامی عزیز. در این شرایط مهم و تعیین‌کننده، با ایمانی راسخ به ظرفیت‌های وسیع و پایان‌ناپذیر این سرزمینِ پُرگهر، و با باوری عمیق به شایستگی‌های بزرگ و وثیق آحاد مردم نجیب و اصیل ایران‌زمین و با درک روشن و فهم مُتقن از فاصله زیاد بین وضعیت موجود کشور از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و موقعیت بایسته و شایسته برای ایرانیان، و نقش بسیار مهم جایگاه ریاست‌جمهوری در جهت تحقق آرزوهای بلند پدران، مادران و فرزندان این خطه زرخیز و پاک، با کسب اجازه از محضر فرد فرد شما مردم عزیز، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

اینجانب این اعلام نامزدی را که کاملاً مستقل از اشخاص، گروه‌ها، احزاب و جناح‌های سیاسی است، صرفاً اعلام سربازی برای کشور عزیز و خدمتگزاری به ملت شریف ایران دانسته و بدان افتخار می‌کنم. دریافت حقیر آن است که همبستگی ملی و انسجام اجتماعی، در چارچوب قانون اساسی و ارزش‌های الهی-انسانی در مقیاس ملی و بین‌المللی و از جمله مهم‌ترین آن‌ها، آزادی، عشق و عدالت، رشد سریع کشور و نیل به جایگاه‌های رفیع تعالی، پیشرفت و رفاه در دسترس خواهد بود.

اینجانب دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را در فرصت‌های آتی و قانونی به استحضار مردم عزیزم خواهم رساند. با آرزوی طول عمر رهبر معظم انقلاب و با تقدیم مراتب احترام و سپاس به پیشگاه ملت بزرگ و قهرمان ایران.

*حمایت رحیم‌مشایی از نامزدی بقایی

سایت نزدیک به محمود احمدی‌نژاد از حمایت اسفندیار رحیم‌مشایی از حمیدرضا بقایی خبر داد.

مشایی گفته است: شاید از نظر برخی آقایان کاندیداتوری بقایی شوخی باشد همان‌طور که کاندیداتوری احمدی‌نژاد در ٨٤ شوخی بود!

*حاجی‌بابایی و قاسمی کاندیداهای جبهه یکتا/ اعلام آمادگی بذرپاش،‌ علی‌آبادی و چند اصولگرای دیگر

یک عضو جبهه یکتا از انتخاب حمیدرضا حاجی‌بابایی و رستم قاسمی به عنوان کاندیداهای این جبهه برای انتخابات خبر داد و گفت: ما اسامی این دو نفر را به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرده‌ایم و جبهه مردمی قرار است از بین افرادی که مطرح هستند 10 نفر را به عنوان کاندیداهای مرحله نهایی در نظر بگیرند.

سیدمحمد حسینی ادامه داد: به همین دلیل بود که ما محدودیتی را برای اعلام کاندیداهای خودمان در نظر نگرفتیم و دو نفر را اعلام کردیم. سایرین هم می‌توانند بیایند و آمادگی خودشان را برای انتخابات اعلام کنند تا در نهایت ببینیم که جزو آن 10 نفر نهایی خواهند بود یا نه.

وی با تاکید بر اینکه از تشکل متبوعش تنها همین دو نفر به عنوان کاندیدا مطرح هستند، اظهار کرد: بقیه کسانی که می‌خواهند برای انتخابات اعلام آمادگی کنند، می‌توانند از تشکل خودشان یا به صورت مستقل این آمادگی را اعلام کنند و وارد رقابت شوند،‌ تا ببینند مورد اقبال واقع می‌شوند یا نه.

این وزیر دولت احمدی‌نژاد درباره سایر کاندیداهایی که از جریان اصولگرا آمادگی خود را برای انتخابات اعلام کرده‌اند بیان کرد: مهرداد بذرپاش،‌ محمدمهدی زاهدی، محمد علی‌آبادی و مسعود زریبافان آمادگی خود را اعلام کرده‌اند اما از جبهه یکتا تنها همان دو کاندیدایی که اعلام شد، مورد نظر هستند.

*رئیسی حضور در انتخابات را نپذیرفته است

یک نماینده اصولگرای مجلس در مورد امکان کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای اصولگرایان تصریح کرد: تاکنون فشار اصولگراها بر آقای رئیسی موثر واقع نشده و وی قانع نشده است؛ چرا که آقای رئیسی تنها کسی است که اصولگرایان در این مرحله در موردش به اجماع رسیده‌اند.

محمدجواد ابطحی همچنین گفت: اصولگرایان با آقای رئیسی در این زمینه که کاندیدای اصولگرایان باشد، صحبت کرده‌اند ولی وی تاکنون قبول نکرده است. آقای رئیسی دلایل خاص و ملاحظاتی برای نپذیرفتن این پیشنهاد دارد و می‌گوید آستان قدس مشکلات زیادی دارد که باید این مشکلات را رفع کند.

وی در مورد دیگر کاندیدای اصولگرایان و از جمله نامزدهای جبهه یکتا نیز اظهار کرد: جبهه یکتا برای خودش کاندیدا معرفی می‌کند و البته اگر جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) به کاندیدای اصلح برسد و حتی اگر از پایداری‌ها باشد، ما حمایت می‌کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان این که ما می‌خواهیم اصولگرایان با یک چهره و یک کاندیدا وارد عرصه انتخابات شوند، یادآور شد: آقای فتاح، ضرغامی، رستم قاسمی، زاکانی و سعید جلیلی از جمله افرادی بودند که در محافل اصولگرایی به عنوان کاندیدا مطرح شدند ولی اجماعی روی آن‌ها تاکنون نشده است و قطعا اگر آقای رئیسی پیشنهاد اصولگرایان را بپذیرد، اجماع صورت می‌گیرد.

وی در مورد این که رئیسی عضو هیات نظارت بر انتخابات است و در صورتی کاندیداتوری باید استعفا دهد، گفت: وی می‌تواند استعفا دهد و مشکلی ندارد.

*واکنش تند یک اصولگرا به اعلام نامزدی بقایی

دبیر کل جامعه اصناف در واکنش به اعلام کاندیداتوری حمید بقایی، مشاور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بقایی چطور به خود اجازه داده کاندیدا شود؟ این که هر کسی به خودش اجازه دهد، بیاید و کاندیدای انتخابات شود، یعنی یک اشکال قانونی وجود دارد.

احمد کریمی‌اصفهانی ادامه داد: این که هر شخصی علاقمند است کاندیدا شود را نمی‌توان کاری کرد اما جای تاسف است که  هر کسی در کشور به خودش اجازه بدهد، اعلام کاندیداتوری کند بدون این که شان و جایگاه و توان خود را در نظر بگیرد.

وی اضافه کرد: ما با حضور حداکثری کاندیداها مواجه هستیم و حضور برخی تنها مشکلی که ایجاد می‌کند این است که شورای نگهبان را به زحمت می‌اندازند. آقای بقایی و امثال وی در دادگاه محکومیت و پرونده دارند و این که چگونه به خود جرات می‌دهند، جای بسی تعجب و تاسف دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان این که به نظر می‌رسد باید در سیستم شرایط و ویژگی‌های رئیس‌جمهور تغییراتی ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: این که هر کسی به خودش اجازه دهد، بیاید و کاندیدای انتخابات شود، یک اشکال قانونی دارد. این طیف فکر می‌کنند حافظه مردم آن قدر ضعیف است که کارها و فسادهایی که در هشت سال گذشته انجام داده‌اند، از ذهن مردم پاک می‌شود! عجیب است که به خود حق می‌دهند که در انتخابات حضور پیدا کنند.

*بذرپاش و زمزمه‌های انتخاباتی

مهرداد بذرپاش که این روزها سفرهای استانی‌اش زیاد شده و زمزمه‌هایی از احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات 96 شنیده می‌شود در همایش انقلاب پابرهنگان به کام نجومی بگیران در دانشگاه اراک عنوان کرد: برخی از افراد می‌گویند حقوق نجومی موضوعی کوچک است، اتفاقا اشتباه شده با توجه به مقیاس‌های هزینه‌های کشور این عدد بسیار بزرگ است.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این نکته که وظیفه حکمرانان فراهم کردن آسایش و آرامش برای مردم است، بیان کرد: دولت‌ها و مجلس‌ها باید خدمتی ارزنده به مردم ارائه دهند و اگر اقدامات آن‌ها مانع آسایش و آرامش مردم باشد با چه هزینه‌ای می توان این موضوع را جبران کرد.

وی همچنین اظهار کرد: ابتدای انقلاب افراد بسیار جوان متصدی امور کشور بودند و یکی از مطالبات جوانان باید تصدی‌گری جوانان باشد. برخی افراد از ابتدای انقلاب مدام بوده‌اند در صورتی که باید میدان را به جوانان داد و مدیریت کشور را باید جوان کرد.

نماینده پیشین تهران در مجلس ادامه داد: کشور نیاز به پویایی دارد، یکی از راه‌های دستیابی به آن، بها دادن به جوانان است. همه جوان‌ها باید به صحنه بیایند. کشور ما دچار محافظه‌کاری شده و کم‌کاری‌ها ناشی از همین موضوع است.

*بازی احمدی‌نژاد و تکروی‌ جلیلی از زبان سلیمی‌نمین

«احمدی‌نژاد نه این که تلاش خواهد کرد تا بازی انتخاباتی اصولگرایان را بر هم بزند، مدت‌هاست که دارد تلاش می‌کند تا به این مقصود خود جامه عمل بپوشاند. تلاش‌های او خیلی موثر نخواهد بود.»

یک سایت خبری نوشت: رونمایی و اعلام کاندیداتوری چهره‌های اصولگرا برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم این روزها اوج گرفته است. یک روز نام تقوی مطرح می‌شود و روزی دیگر نام رستم قاسمی و حاجی‌بابایی، حتی زریبافان و بذرپاش و ... این در حالی است که سفرهای انتخاباتی سعید جلیلی هم بیش از گذشته شده و احمدی‌نژادی‌ها هم با فعلا با پرچم بقایی وارد گود رقابت شده‌اند. در میانه این اعلام نامزدی‌ها این سوال مطرح است که مکانیزم همگرایی اصولگرایان بعد از دو ماه از اعلام موجودیت چقدر توانسته موفق عمل کند.

عباس سلیمی‌نمین معتقد است: این اعلام حضور شخصیت‌های اصولگرا خارج از برنامه نیست. طبق برنامه همه قرار است برنامه‌های خود را به جبهه مردمی نیروهای انقلاب ارائه دهند و متعهد به نظر اعلامی این مجموعه باشند تا در چند مرحله انتخاب نامزد نهایی انجام شود.

گر چه برخی چهره‌های پایداری از رونمایی مدل جدید همگرایی در جریان اصولگرا سخن می‌گویند اما سلیمی‌نمین تأثیرگذاری آن مکانیزم را رد می‌کند و می‌گوید: مجموعه‌ای نیست که پایداری بخواهد با آنها مدل همگرایی تعریف کند.

*پورمختار: جامعتین قطعا در انتخابات نقش دارند

یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر لزوم حمایت و استقبال وزارت کشور از تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب یادآور شد: نام این تشکل اصطلاحا جبهه گذاشته شده و تلاش بر این است همه کسانی که با این جبهه همکاری و همفکری دارند به اتفاق نظر برسند تا به کاندیدای واحد دست پیدا کنند.

محمدعلی پورمختار همچنین درباره نقش جامعتین (جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) در انتخابات پیش رو گفت: جامعتین قطعا در انتخابات نقش دارند و حرکت اصلی انقلابیون بر محور روحانیت است، لذا جامعتین نقش خود را در کنار جبهه مردمی نیروهای انقلاب در جریان اصولگرایی ایفا خواهد کرد.

*انتقادات انتخاباتی حسینی از دولت

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در روز جمعه ششم اسفندماه، گفت: انتخابات سرنوشت‌سازی در سال آینده پیش روی ماست و کانون دانشگاهیان نیز مانند سال‌های گذشته نقش موثری در انتخابات خواهد داشت.

سیدمحمد حسینی افزود: در این کنگره همچنین به موضوع انتخابات نیز توجه ویژه‌ای خواهد شد و این موضوع که آیا با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همراه شویم یا خودمان به طور مستقل عمل کنیم و نیز توجه به ویژگی‌های کاندیدای مورد نظرمان را هم به بحث و بررسی خواهیم گذاشت.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی همراهی تشکل متبوعش با جبهه مردمی نیروهای انقلاب، اظهار کرد: ما در کمیته دانشگاهیان جبهه مردمی با این تشکل همراهی می‌کنیم، اما هنوز به صورت رسمی اعلام حمایت نکرده‌ایم و اعلام این حمایت را به طرح نظرات افراد در کنگره خودمان موکول کرده‌ایم ولی در نهایت سازوکار جبهه مردمی را مورد قبول می‌دانیم و معتقدیم سازوکارش از بالا به پایین نیست و همین روش کمک می‌کند که همه افراد بتوانند در کار انتخابات همکاری کنند.

وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد با بیان اینکه چون دولت کارنامه قابل قبولی ندارد برخی از اعضایش به دنبال حاشیه‌سازی رفته‌اند تا اذهان را متوجه خود کنند، گفت: از این موارد این است که اخیراً فرماندار خراسان جنوبی -البته اگر این نقل قول درست باشد- گفته است که رقصیدن زن و مرد مشکلی ایجاد نمی‌کند و سپس درباره اماکن هم گفته است که اماکن چه نهادی است و چه کاره است که به مردم امر و نهی می کند؟! اگر این گفته‌ها درست نقل شده باشد نشان می‌دهد که دولت می‌خواهد با این حاشیه‌سازی‌ها اذهان را از حقوق نجومی و خرید اتومبیل‌های چند صد میلیونی منحرف کند.

*گزینه نهایی جبهه پایداری هنوز مشخص نیست

مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به  انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی کاندیدای جبهه پایداری برای انتخابات ریاست‌جمهوری است، گفت: گزینه نهایی جبهه پایداری برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم هنوز مشخص نشده است و این جبهه بر روی کاندیداها به جمع بندی نرسیده است.

*منتجب نیا: بهتر از روحانی در شرایط موجود سراغ نداریم

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه علاوه بر حمایت از دولت، در جایی که لازم باشد، صریحاً انتقاد می‌کنیم، گفت: در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 بارها گفته‌ایم که به کسی چک سفید امضا نمی‌دهیم اما از سوی دیگر هر چه هم نگاه می‌کنیم، شخصی بهتر از آقای روحانی در شرایط موجود سراغ نداریم.

رسول منتجب‌نیا با تأکید بر نقش حزب اعتماد ملی در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید یادآور شد: جناب آقای روحانی کاندیدای ما بوده است و بر اساس آمار مستند بیشترین فعالیت تشکیلاتی در ستادهای انتخاباتی ایشان در سال 92 متعلق به حزب اعتماد ملی بود است؛ هر چند که در آن زمان نیروهای حزب بدون تابلوی حزب فعالیت می‌کردند. بنابراین خوب و بد دولت تدبیر و امید به پای ما هم حساب می شود.

*انتخاب اعضای کمیته مرکزی انتخابات اعتمادملی

مهدی رسول‌پناه رئیس کمیته انتخابات حزب اعتماد ملی در جلسه هم اندیشی ستادهای انتخاباتی استانی حزب اعتماد ملی، اسامی اعضای کمیته مرکزی انتخابات این حزب در کشور را  اعلام کرد.

وی اظهار کرد: مهدی رسول‌پناه، الیاس حضرتی، رسول مهرپرور، اسماعیل دوستی، قربانعلی قائمی، حمیدرضا کارگر، سامان سلیمانی مرند، محسن رفیعی‌فر، حمید عزیزیان، رحمت‌الله خسروی، منوچهر گودرزی، رضا ولدبیگی، مریم علیزاده، مهرانگیز مروتی و نجمه گودرزی اعضای این کمیته هستند.

*علی جنتی رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه شد

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به انتخاب علی جنتی به عنوان رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه گفت: در انتخابات پیش رو بدون قید و شرط از آقای دکتر روحانی حمایت می‌کنیم و تمام تلاش‌مان بر این است که آقای روحانی موفق به کسب حداکثر آرا شود.

اسماعیل شجاعی با تاکید بر اینکه از روحانی بدون هیچ قید و شرطی حمایت می‌کنیم گفت:‌ با توجه به فشار تبلیغات علیه دولت یازدهم پیش بینی نمی‌کنیم که انتخابات ساده‌ای پیش روی ما باشد.

وی همچنین بیان کرد: همزمان با آغاز فعالیت ستاد مرکزی انتخابات در حزب اعتدال و توسعه، در شعب استانی حزب این ستاد تشکیل خواهد شد.

*آشنا: جامعه معمولا به رئیس‌جمهور دو دوره فرصت می‌دهد

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با انتشار مطلبی در توئیتر گفت که جامعه معمولا به رئیس جمهور دو دوره فرصت می‌دهد

حسام‌الدین آشنا در صفحه توئیتر خود نوشت: توصیه به کسانی که می‌خواهند دولت را آباد کنند؛ برای مبارزه با ضد انقلاب از برخورد با انقلابیون آغاز نکنید. جامعه معمولا به رئیس‌جمهور دو دوره فرصت می‌دهد. دور اول به امید تغییر و دور دوم از ترس تغییر. شعار تغییر یا یک دوره زود است یا یک دوره دیر.

*رقبای دولت صادقانه پا به عرصه انتخابات بگذارند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا اصلی‌ترین جریان‌های سیاسی کشور را تشکیل می‌دهند، اصلاح‌طلبان همان راهی که در سال ۹۲ و ۹۴ رفته‌اند را پیش می‌گیرند؛ در مقابل هم از اصولگرایان انتظار می‌رود تا به انسجام درونی برسند.

محمود میرلوحی افزود:‌ با توجه به نتایج باقی مانده از دو دولت نهم و دهم و همچنین دو مجلس هشتم و نهم که با تابلوی اصولگرایی فعالیت می‌کردند و با توجه به این موضوع که هیچ کدام از اصولگرایان از آن دوران اعلام برائت نکردند و مسئولیت آن سال‌ها را هم هنوز بر عهده نگرفته‌اند می‌توان نتیجه گرفت که اصولگرایان دچار چند گانگی شده‌اند.

وی همچنین گفت:‌ از سوی دیگر امیدواریم تا رقبای مقابل روحانی فقط از روی تخریب دولت و کاهش رای مردم وارد عرصه انتخابات نشوند. مشکلات مردم را بررسی کنند و به نیت حل آن معضلات، اعلام کاندیداتوری کنند، ما انتظار رقبایی را داریم که صادقانه پا به عرصه رقابت انتخاباتی می‌گذارند.

*تاکید بر مراقبت از بیت‌المال در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در امر انتخابات قانون، فصل الخطاب است، گفت: تسلط به قانون بر برگزاری انتخابات بهتر کمک می کند، بنابراین باید به قانون تسلط کافی داشته باشیم .

علی‌اصغر احمدی در همایش مدیران کل حراست استانداری‌ها و شهرداری‌های مرکز استان‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور با محوریت انتخابات، افزود: طبق قانون، استفاده از اموال بیت‌المال در تبلیغات انتخابات ممنوع است و نباید از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی استفاده شود؛ فرمانداران، استانداران و بخشداران باید به طور جدی از این امر مراقبت کنند.

وی به مدیران حراست سراسر کشور تاکید کرد که از اموال بیت‌المال مراقبت کنند تا در بحث انتخابات مورد استفاده و یا سوءاستفاده قرار نگیرد و این امر باید تذکر داده شود.

احمدی با اشاره به نام‌نویسی کاندیداها در انتخابات اظهار کرد: در نام‌نویسی کاندیداها محدودیتی وجود ندارد و طبق قانون در صورتی که فردی از شرایط لازم برخوردار باشد، می‌تواند کاندیدا شود.

*جزئیات فعالیت قرارگاه انتخاباتی ناجا

اوایل دی ماه بود که قرارگاه انتخاباتی ناجا آغاز به کار کرد. قرارگاهی که هرچه به روزهای برگزای دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر نزدیک می‌شویم فعالیتش هم بیشتر می‌شود. فرمانده ناجا از وظایف این قرارگاه گفته است.

سردار حسین اشتری درباره فعالیت قرارگاه انتخاباتی ناجا اظهار کرد: این قرارگاه وظایف مختلفی بر عهده دارد و یکی از اقداماتی که در حال حاضر در این قرارگاه انجام می‌شود، بررسی موضوعات  مرتبط با امنیت انتخابات و هماهنگی با دستگاه‌های دیگر در اجرای بهتر انتخابات در امنیت کامل است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس همکاری‌هایی هم با مراجع مربوطه در مورد استعلام‌ها و ... دارد، گفت: اقدامات خوبی در این قرارگاه انجام شده و با یاری خداوند این انتخابات نیز همچون دیگر انتخابات برگزار شده با مشارکت بالای مردم و در کمال امنیت برگزار خواهد شد و  برگ زرینی در افتخارات جمهوری اسلامی خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید