ریزه، دردسر درشت پرسپولیس!

کدخبر: ۱۶۲۲۹۲
به‌نظر می‌رسد مشکلات باشگاه پرسپولیس هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. در شرایطی که به روزهای حساس پایان فصل نزدیک می‌شویم، همین‌طور اخبار بد است که برای سرخ‌های پایتخت از زمین و آسمان می‌بارد.
ریزه، دردسر درشت پرسپولیس!

به گزارش اقتصادنیوز ، گذشته از تیغ تیز کارلوس کی‌روش بر سر ملی‌پوشان پرسپولیس که ممکن است منجر به عدم حضور آنها در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی شود، پرونده‌های ریز و درشت قضایی این باشگاه هم به کانون بحران تبدیل شده است.

در حال حاضر همه نگاه‌ها به سمت پرونده میلیاردی مانوئل ژوزه معطوف شده، اما در عین حال خبر می‌رسد دردسر دیگری در کمین باشگاه پرسپولیس است. موضوع به بازگشت عجیب و غریب مهدی طارمی از لیگ ترکیه مربوط می‌شود. حتما حضور ذهن دارید که بهترین گلزن پرسپولیس ابتدای فصل به ترکیه رفت و با مسوولان باشگاه ریزه‌اسپور قرارداد بست.

او مدتی هم سر تمرینات این تیم حاضر شد، اما در نهایت طی اتفاقی جنجالی و پرسروصدا به پرسپولیس بازگشت. از همان زمان حرف و حدیث‌هایی در مورد احتمال پیگیری حقوقی این پرونده از طرف باشگاه ترکیه‌ای به گوش می‌رسید، اما با به طول انجامیدن کار، این موضوع نیز به‌دست فراموشی سپرده شد. دیروز اما خبر رسید ریزه‌اسپور از خواب زمستانی برخاسته و با تنظیم شکایت‌نامه‌ای در فیفا، پرسپولیس را طرف دعوای حقوقی‌اش قرار داده است؛ آنچه در شرایط پرفشار فعلی می‌تواند برای سرخ‌ها قوز بالای قوز باشد.

نامه‌ای که باشگاه را تکان داد

از قرار معلوم اعلان جنگ رسمی ریزه‌اسپور ترکیه علیه پرسپولیس، چیزی حدود 40روز پیش به‌طور رسمی به آگاهی مسوولان باشگاه ایرانی رسیده است. سایت کاپ در این مورد می‌نویسد: «ریزه اسپور ترکیه بعد از گذشت چند ماه تصمیم گرفت این پرونده را به جریان بیندازد. این باشگاه ترکیه‌ای در ماه ژانویه از مهدی طارمی به فیفا شکایت کرده است. نامه این شکایت 17 ژانویه به باشگاه پرسپولیس ابلاغ شده و تا 6 فوریه به این باشگاه مهلت داده شده بود تا دفاعیه خود را نسبت به این شکایت ارائه کند.

به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها نیز با مدارک و مستنداتی که در اختیار داشتند و بعد از مشورت با وکیل مهدی طارمی دفاعیه خود را ارائه داده‌اند. از تاریخ این شکایت 40 روز می‌گذرد و باید دید که دفاعیه پرسپولیس تا چه حد مورد قبول فیفا قرار خواهد گرفت.» همان روزها که بحث شکایت ریزه‌اسپور مطرح می‌شد، وکیل مهدی طارمی یکی از کسانی بود که به سرخ‌ها دلداری می‌داد.

عبدالصمد ابراهیمی همچنان همان موضع را حفظ کرده و در این مورد می‌گوید: «من خبر موثقی در این باره ندارم! البته نگرانی از بابت شکایت باشگاه ریزه اسپور وجود ندارد. هر کسی می‌تواند شکایت کند. در ضمن ما در بندی از قرارداد طارمی آورده بودیم که درصورت صدور ITC او بازیکن ریزه‌اسپور محسوب می‌شود که ITC هم صادر نشده بود و قرارداد او با پرسپولیس منعی نداشت.» بعد از اتفاقات حاشیه‌ای اخیر در مورد شکایت باشگاه‌ها و بازیکنان خارجی از تیم‌های ایرانی، اخیرا کمیته‌ای موسوم به «تعیین وضعیت بازیکنان» در فدراسیون فوتبال راه‌اندازی شده.

حالا رئیس این کمیته یعنی روزبه وثوق احمدی هم به ماجرا واکنش نشان داده و می‌گوید: «این شکایت به‌دست مسوولان باشگاه پرسپولیس رسیده و تا جایی که من می‌دانم آنها از طریق یک وکیل که تصور می‌کنم ابراهیمی باشد، پیگیری این پرونده را انجام می‌دهند.»سناریوی مهدی طارمی و رامین رضاییان در زمینه جدایی از پرسپولیس و بعد بازگشت به این تیم تا حدود زیادی شبیه هم بود، اما به نظر می‌رسد خطری متوجه رضاییان نباشد. از قرار معلوم رامین در ترکیه با مدیران این باشگاه به‌طور دقیق مذاکره کرده و بعد از فسخ رسمی قراردادش به پرسپولیس بازگشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید