التعاون: ملی‎پوش ندارد، طرفدار دارد

کدخبر: ۱۶۲۳۸۹
دوشنبه شب استقلال در دومین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا میزبان التعاون عربستان خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، التعاون امسال به لطف مشکلاتی که برای تیم الاتحاد عربستان پیش آمد، جایگزین این تیم در لیگ قهرمانان آسیا شد. التعاون در حال حاضر در رده ششم لیگ حرفه‌ای 14 تیمی عربستان قرار دارد. این تیم در 19 بازی 25 گل زده و 29 گل هم دریافت کرده است. جالب این که در لیگ این فصل عربستان از 14 تیم حاضر، فقط 5 تیم دارای تفاضل گل مثبت هستند و 9 تیم دیگر تفاضل گل منفی دارند.

 

التعاون هرگز در عربستان جزو تیم‌های مطرح و مدعی نبوده. همین حالا هم این تیم حتی یک بازیکن ملی‌پوش ندارد و هیچکدام از بازیکنان عربستانی این تیم سابقه دعوت به تیم ملی را ندارند. اما التعاون هم مثل بیشتر تیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس از بازیکنان خارجی خوبی برخوردار است. ضمن اینکه این تیم جزو تیم‌های محبوب و پرطرفدار عربستان هم هست و بازی اولش مقابل لوکوموتیو ازبکستان، پرتماشاگرترین بازی هفته اول لیگ قهرمانان آسیا بود.

 

التعاون 4 بازیکن خارجی در لیست خود دارد. ریکاردو ماچادو مدافع پرتغالی یکی از این خارجی‌هاست. او در سطح اول فوتبال پرتغال حضور موفقی نداشت و در سال 2015 بعد از انجام 6 بازی برای تیم دینامو بخارست رومانی به التعاون پیوست.

 

جهاد الحسین یکی از بهترین بازیکنان این تیم است. هافبک سابق تیم ملی سوریه که کاپیتان التعاون هم هست. او یکی از ستون‌های تیم التعاون است و با شماره 10 در ترکیب این تیم بازی می‌کند.

 

سرشناس‌ترین بازیکن خارجی التعاون لوسین سن‌مارتین است. این هافبک ملی‌پوش رومانیایی تا فصل پیش عضو تیم الاتحاد عربستان بود و در مقابل سپاهان هم دو بار در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرد. سن‌مارتین همه کاره خط میانی التعاون است و پشت تمام ضربات ایستگاهی و کرنر می‎ایستد. تک گل التعاون در بازی مقابل لوکوموتیو هم روی ارسال کرنر دقیق او به ثمر رسید.

 

آخرین بازیکن خارجی التعاون آلاسانه اندیانه است. این بازیکن فرانسوی سابقه بازی در استراسبورگ و باستیا در لوشامپیونه را هم دارد. او البته به تازگی به التعاون پیوسته و هنوز به هماهنگی مناسبی با دیگر بازیکنان این تیم نرسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید