با مصرف این مواد غذایی ۱۰ سال جوانتر به نظر می رسید!

کدخبر: ۱۶۲۴۰۳
جوانی و جوان ماندن تب و تابی است که بیشتر انسانها به خصوص خانمها را همواره مشغول می کند شاید دسترسی داشتن به میزان عمر امکان پذیر نباشد ولی با رژیم غذایی می توان از سلامت و جوانی مراقبت به عمل آورد

نت نوشت؛ سن فقط یک عدد است که ذهن انسان را درگیر می کند. حس جوانی نیرویی است که می توان آن را همیشه زنده نگه داشت. رژیم غذایی، خواب کافی و سالم، دوری از استرس و فشارهای روانی، نگهداری از پوست از رازهای جوان ماندن است.

شاید نتوانید سنتان را کم کنید ولی با استفاده از رژیم غذایی صحیح می توانید ظاهرتان را جوان نگه دارید. این بار در نت نوشت مواد غذایی که شما را جوان نگه می دارد را معرفی می کنیم.

توت

توت فرنگی، توت سفید، تمشک یا زغال اخته هیچ فرقی ندارند. هر نوع  توت را در وعده غذایی خود قرار دهید. توتهای خوشمزه پوست شما را جوان می کنند.

توتها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان سلولهای پوست را جوان می کنند حتی سلولهای آسیب دیده را نیز ترمیم می کنند. توتها از تورم و درد مفاصل پیشگیری کرده و از بروز بیماری آلزایمر جلوگیری به عمل می آورند.

آووکادو

یک میوه که چربی های سالم دارد و سطح کلسترول شما را کاهش می دهد. خوردن یک آووکادو در روز پوست شما را بازسازی می کند. با خوردن این میوه ویتامین C و پتاسیم و آنتی اکسیدان بدنتان تامین می شود.

آووکادو هم پوست شما را حفظ می کند هم بدن شما را سالم نگه می دارد.

مرکبات

حتما می دانید که مرکبات از هر نوعی که باشند سرشار از ویتامین C هستند. اسید فولیک به وفور در خانواده مرکبات یافت می شود. گریپ فروت، پرتقال، نارنگی، نارنج، لیمو و دیگر مرکبات میزان اسید اوریک در خون را تنظیم می کنند.

مصرف مداوم مرکبات مشکلات گردش خون و بیماری های قلبی را درمان می کند. نوشیدن آب لیمو در ابتدای صبح بدن شما را برای جذب بیشتر و بهتر مواد مغذی آماده می کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی به خصوص ویتامین C و ویتامین A می باشد. اسید فولیک، لیکوپن و آنتی اکسیدان به دلیل رنگ قرمز گوجه فرنگی در آن وجود دارد.

میزان آنتی اکسیدان گوجه فرنگی ۱۴ برابر بیشتر از مواد غذایی دیگر است. این خاصیت گوجه پوست را در برابر اشعه UV نگهداری می کند.

گوجه فرنگی می تواند از بدن در برابر بیماری های قلبی عروقی و عفونی محافظت کند.

زرد چوبه

این ادویه محبوب خواص درمانی شگفت انگیزی دارد. ضد سرطان، ضد التهاب و پایین آورنده سرعت پیری محسوب می شود. از زردچوبه در بیشتر غذاهای خود استفاده کنید هم خلق و خوی شما را خوب می کند هم استرس را از بین می برد.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید: هوس های غذایی که نشانه های این بیماری های جدی هستند! +راه درمان طبیعی

هویج

همه ما از بچگی می دانستیم که هویج برای چشم مفید است. بتاکارون موجود در هویج در بدن انسان تبدیل به ویتامین A می شود. این فرآیند کمک می کند که شبکیه و دیگر بخشهای چشم به خوبی  عمل کنند.

همچنین از پیری و چین و چروک زودرس پوست محافظت می کند.

سیر

از دیگر مواد غذایی که شما را جوان نگه می دارد سیر است. هر چند که بوی نامطبوع سیر بیشتر افراد را اذیت می کند اما خواص درمانی سیر فوق العاده است.

سیر خواص ضد قارچ و ضد باکتری دارد. شما می توانید با مصرف سیر سطح کلسترول خونتان را تنظیم نگه دارید. بهبود گردش خون و حتی خطر ابتلا به برخی از سرطانها با سیر درمان می شود. سیر یک ماده ضد پیری محسوب می شود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : ۷ روز سیر و عسل بخورید تا معجزه سلامتی را در بدن تان تجربه کنید

شکلات تلخ

دوستداران شکلات به بهانه جوان ماندن،  بیشتر شکلات میل کنند. شکلات های تلخ حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان هستند که پوست را از آسیب UV در امان نگه می دارند. شکلات تلخ می تواند مبارز خوبی در برابر رادیکال های آزاد نور خورشید باشد. همچنین یک مرطوب کننده عالی است. شکلات تلخ با کیفیت میل کنید تا جوان بمانید.

مصرف این مواد غذایی پوست و ظاهر شما را جوان نگه می دارد. البته سلامتی نیز به همراه دارد ولی به یاد داشته باشید که جوان ماندن حسی است که شما باید از اعماق وجودتان حسش کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید