احمدی نژاد به کدام رهبران جهان نامه نوشت؟ + جدول

کدخبر: ۱۶۲۴۷۴
محمود احمدی نژاد بار دیگر دست به قلم شد و برای یکی از رهبران جهان نامه نوشت، آن هم در شرایطی که دولت جدید آمریکا سیاست های به شدت ضد ایرانی در پیش گرفته است.
احمدی نژاد به کدام رهبران جهان نامه نوشت؟ + جدول

به گزاش نامه نیوز، در حالی که واپسین روزهای آخرین ماه سال سپری می شود و تنور انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه ایران نیز با آمدن نامزد نزدیک به رئیس جمهور سابق در حال گرم شدن است، محمود احمدی نژاد بار دیگر دست به قلم شد و در نامه ای 13 صفحه ای ترامپ را خطاب پندهای خود قرار داد.

احمدی نژاد اما در شرایطی اقدام به این نامه نگاری به عالی ترین مقام سیاسی آمریکا کرده است که خود اکنون هیچ جایگاه اجرایی در کشور ندارد. 

رئیس جمهوری که در بدو ورود به کاخ سفید مانع از ورود ایرانیان به آمریکا شد و روزی نیست که در توییتر ایران را به فشار و جنگ و پاره کردن برجام تهدید نکند.

سیاست های ضد ایرانی و اسلامی ترامپ بر همگان آشکار است و آنجا نمایان تر می شود که پست های کلیدی دولت جدید ترامپ را افرادی بر عهده گرفته اند که همگی افراطی، جنگ طلب و ضد ایرانی هستند، در این شرایط حساس و مهم، موازی کاری با دستگاه دیپلماسی کشور آن هم از سوی کسی که اکنون جایگاه اجرایی در کشور ندارد و همه نامه های پیشینش به مقامات غربی بی جواب مانده است، چه معنا و مفهومی دارد؟

در جدول زیر مروری داریم به همه نامه نگاری های احمدی نژاد به مقامات غربی در دوران ریاست جمهوری و پس از آن، نامه هایی که البته همگی بی جواب ماندند.

 

نامه

تاریخ

محتوای نامه

باراک اوباما /رییس جمهور آمریکا

16 ابان 88

تبریک پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری:

*سیاست‌های مبتنی بر جنگ‌طلبی، اشغالگری، زورگویی، فریبکاری، تحقیر ملت ها و تحمیل روابط تبعیض‌آمیز و غیرعادلانه بر آنان و بر مناسبات جهانی به رفتاری مبتنی بر عدالت و احترام به حقوق انسان‌ها و ملت‌ها، دوستی و عدم دخالت در امور دیگران تبدیل گردد.

*از اینکه توانستید آراء اکثریت شرکت‌کنندگان در انتخابات را به خود جلب کنید تبریک می‌گویم. می‌دانید فرصت‌هایی که از ناحیه خداوند به بندگان هدیه می‌شوند زودگذرند و می‌توانند در مسیر کمال انسان و صلاح ملت‌ها و یا خدای ناکرده در مسیر سقوط علیه ملت‌ها به کار گرفته شوند.

* امیدوارم جنابعالی با ترجیح مصالح حقیقی مردم و انصاف و عدالت بر تقاضاهای سیری‌ناپذیر اقلیتی خودخواه و ناصالح، از فرصت خدمت، حداکثر استفاده را به عمل آورید و نام نیکی از خود به جای بگذارید.

باراک اوباما/رییس جمهور آمریکا

اسفند 88

محتوای کامل نامه منتشر نشد اما بر طبق اظهارات نزدیکان وی در نامه به مواردی از جمله:

*مبارزه با تروریسم

* عملکرد دولت آمریکا در حادثه حمله به برج‌های دوقلو و حمله آنهابه منطقه به بهانه مقابله با تروریسم

* عملکرد آمریکا در حمایت از ریگی اشاره شده است

باراک اوباما /رییس جمهور آمریکا

18 مرداد 95

*جنابعالی در اوج اعتراضات و نارضایتی عمومی ملت ها ، از چند دهه سیاست ها و رفتار سلطه طلبانه دولتهای متوالی آمریکا و با شعار تغییر و اینکه مصمم هستید آن سیاست ها و رفتارها را اصلاح نمایید، حقوق ملت ها را به رسمیت بشناسید و به فرهنگ و استقلال ملت ها احترام بگذارید، سکان مدیریت دولت آمریکا را به دست گرفتید.

*در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۳ هجری شمسی ( نهم ژوئیه ۲۰۱۴) ، دادگاهی در آمریکا به بهانه های واهی و بدون ارائه هیچ سند معتبری حکم به تصرف حدود دو میلیارد دلار از ثروت ملت مظلوم ایران را به ناحق و با زورگویی آشکار صادر کرد و در اول اردیبهشت سال ۱۳۹۵ (۲۰ آوریل ۲۰۱۶) نظام قضایی آمریکا آن حکم را تایید و اموال را مصادره نمود که این امر با اعتراضات گسترده و عمومی ملت ایران مواجه شد.

*ملت ایران انتظار دارد ، این مورد خاص که تماما و مشخصا در دوره حکومت جناب عالی و آن هم در اواخر دوره ریاست شما و بر خلاف تمام موازین و قواعد حقوقی بین المللی اتفاق افتاده است ، توسط جناب عالی و به سرعت مرتفع شده ، حق ملت ایران استیفا گردد ، منابع به طور کامل مسترد و خسارات وارده نیز جبران شود.

*نامه اینجانب مطلقا جنبه سیاسی ندارد بلکه صرفا از منظر حقوق انسانی و در دفاع از حق مسلم ملتم نگاشته شده است و چنانچه جناب عالی آن را با نگاه و ملاحظات سیاسی مطالعه کرده اید ، ضروری است یک بار دیگر و صرفا از منظر نگارنده آن را مرور نمایید.

جرج بوش رییس جمهور وقت آمریکا

18 اردیبهشت 1385

*آقای جرج بوش آیا می شود پیرو حضرت مسیح (ع) پیامبر بزرگ الهی بود ، خود را متعهد به حقوق بشر دانست ، لیبرالیسم را الگوی تمدنی معرفی کرد، با گسترش سلاحهای هسته ای و کشتار جمعی اعلام مخالفت نمود، مبارزه با تروریسم را شعار خود قرار داد ، و در نهایت ؛برای تشکیل جامعه واحــد جهانی تلاش کرد

*آقای رییس‌جمهور،احتمالا می‌دانید که من یک آموزگارم. دانشجویان من از من می‌پرسند که این دست اقدامات چگونه با ارزش‌های اعلام شده در ابتدای این نامه و ادای وظیفه در قبال سنن عیسی مسیح (ع) پیامبر صلح و بخشش، تطبیق دارد.

*آقای رییس‌جمهور،
من مطمئن هستم که شما می‌دانید چگونه - و به چه هزینه‌ای - اسراییل ایجاد شد:
- چندین هزار نفر در این فرآیند کشته شدند؛
- میلیون‌ها تن از افراد بومی آواره گشتند؛
- صدها هزار هکتار از اراضی کشاورزی، باغات زیتون، شهرها و روستاها تخریب شدند.
این تراژدی مختص به زمان استقرار اسراییل نیست و متاسفانه 60 سال است که تاکنون جریان دارد.

*آقای رییس جمهور،چه ما خوشمان بیاید یا نه، دنیا در حال حرکت به سوی ایمان به قادر متعال و عدالت است و خواست خداوند بر همه چیز غلبه پیدا خواهد کرد.

سارکوزی /رییس جمهور وقت فرانسه

21 آبان 86

لوموند مدعی شد احمدی نژاد در این نامه سارکوزی را « فردی جوان و بی تجربه » خطاب کرده و توصیه هایی به وی کرده، از او خواسته است « روابط دو کشور را ازبین نبرد» اما ثمره هاشمی مشاور ارشد رییس جمهور، خبر لوموند درباره محتوای نامه احمدی نژاد به سارکوزی را تحریف شده دانست و تاکید کرد: در این نامه با اشاره به سوابق روابط ایران و فرانسه و تشریح وضعیت موجود، به افق آینده روابط دو کشور نیز اشاره شده است.

آنگلا مرکل /صدراعظم آلمان

28 تیر 85

*سرکار خام آنجلا مرکل اگر نبود حضور جنابعالی به عنوان سیاستمداری دنیا دیده و با تجربه های تلخ و شیرین در دو جامعه با حکومت ها و آداب و روش های مختلف در راس دستگاه اجرایی کشورتان و در عین حال برخوردار از امتیازاتی که فقط مربوط به زنان است، نظیر بهره مندی از عواطف انسانی قویتر و جلوه هایی از رحمت و عطوفت خداوند بزرگ بویژه در جایگاه مادری و خدمت به مردم و مسئولیت مشترک همه خداپرستان در حفظ حرمت و کرامت انسان ها و جلوگیری از تضییع حقوق و تحقیر آنان با این اعتقاد که همه بندگان خداوند متعال هستیم و خداوند به همه ما کرامت عطا فرموده است و کسی بر کس دیگر برتری ندارد و به هیچ بهانه ای نمی توان جامعه ای را از حقوق خود محروم کرد و از پیشرفت و کمال بازداشت یا او را محدود و تحقیر کرد.

*جناب صدر اعظم، اینجانب قصد ندارم موضوع هلوکاست را بررسی کنم . اما آیا این احتمال عقلایی نیست که بعضی کشورهای پیروز در جنگ قصد داشته اند بهانه ای درست کنند و بر اساس آن مردم کشور مغلوب در جنگ را دائما شرمنده نگهدارند تا انگیزه ، حرکت و نشاط را در آنان تضعیف کنند و جلوی پیشرفت و اقتدار شایسته آن کشور را سد نمایند .

*ما باید به ناهنجاریهای موجود در تعاملات بین المللی ، تعاملاتی که تعاملات پیروزمندان و شکست خوردگان در جنگ دوم جهانی است خاتمه دهیم . در این مسیر ملتها و تعداد زیادی از دولتها نیز همراه ما خواهند بود. ما باید سایه سنگین جنگ جهانی دوم را محو کنیم و به جامعه بین المللی برای گسترش امنیت، آزادی و احساس آرامش کمک کنیم.

پاپ

15 مهر 89

* از مواضع شما و شورای پاپی ادیان واتیکان در محکوم نمودن اقدام نابخردانه کلیسایی در ایالت فلوریدای آمریکا در اهانت به ساحت مقدس کلام‌الله مجید که دل میلیون‌ها مسلمان را به درد آورد، تشکر می‌کنم.

*اینجانب ضمن احترام ویژه به دیدگاه‌های عدالت‌خواهانه و اهتمام جناب عالی در نفی تبعیض و خشونت و با تأکید دوباره بر جایگاه دین و عبودیت در گره‌گشایی معضلات جهانی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای مساعی مشترک در جهت تغییر ساختار ظالمانه حاکم بر جهان اعلام می‌دارم.

ژاک شیراک/رییس جمهور سابق فرانسه

تیر 85

محتوای آن فاش نشد

دونالد ترامپ/ رئیس جمهور جدید آمریکا

8 اسفند 95

*انتظار این است که ثروت ربوده شده ملت ها به آنها بازگردد

*چه کسی به دولت آمریکا ماموریت برقراری امنیت در جهان را داده است؟

*نارضایتی از حاکمان آمریکا به حدی است که با انتخابات آزاد، مخالفان دولت آمریکا برنده قطعی خواهند بود.(اینجا)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید