تبریک مسئولان سینمایی برای موفقیت فرهادی

کدخبر: ۱۶۲۵۵۶
مسئولان و سازمان‌های سینمایی در پیام‌هایی موفقیت اصغر فرهادی در کسب دومین جایزه اسکار را تبریک گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و خانه سینما در واکنش به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی برای فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی، پیامی منتشر کردند.

در پیام علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی آمده است:

«به‌ نام خالق زیبایی‌ها

فخر و مباهات دیگری، اوراق وَزین تاریخ سینمای ایران اسلامی را آذین بست.

اصغر فرهادی، بسانِ خیل عظیمی از فرهیختگان این آب و خاک، فارغ از جوایز و افتخاراتی که برای سرزمینش کسب کرده برای همیشه در قلوب تمام هموطنانش جایگاه ویژه‌ای دارد.

عِرق ملی با تکیه بر اندیشه زلال انسانی از فرهادی‌ها، تندیس‌های ماندگاری بر تارک هنر ملل آرمان‌خواه می‌سازد که هیچیک از خودبین‌ترین سیاست‌های سرکوبگرانه هم موفق به محو و امحای آن نخواهد شد.

آنچه باعث ماندگاری فرهادی می‌شود، نه بیش از یکصد جایزه و افتخارات بین‌المللی او نظیر دو جایزه اسکار ، که البته غرور برانگیزست، بلکه دوراندیشی، درایت، نجابت، شرافت و نگاه ملی، بلکه، بین‌المللی اوست که به انسان‌ها نه در قالب رنگ و نژاد که فراتر از آنها می‌نگرد و احترام می‌گذارد.

اصغر فرهادی عزیز، ماندگاریت را که همانا یادآور درد جاودانگی بشر است، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماییم و برایت سربلندی و عزت می‌طلبیم. امید که، بیرقی را که علیه پَلشتی‌های نژادپرستانه برافراشته‌ای، هرگز رنگ و روی زمین را نبیند.

بمان و بساز تا انسانیت ماندگار شود.»

خانه سینما هم با انتشار پیامی، اسکار جدید اصغر فرهادی را تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

«تعظیم جهان به فرهنگ و هنر ایران/ با اهداء اسکار به اصغر فرهادی/

مبارک باشد این ایام/ به زودی برای سپاس گردهم می‌آئیم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید