ساخت اولین تلفن هوشمند نسل پنجم جهان در چین

کدخبر: ۱۶۲۶۰۷
«زد تی یی» از شرکت های مخابراتی بزرگ چین اعلام کرد که برای اولین بار در جهان موفق به ساخت تلفن هوشمند نسل پنجم شده است.

به گزارش ایرنا،تلفن مذکور «گیگابیت فون» نام دارد که بر اساس اعلام شرکت تولید کننده آن می تواند برنامه ها، تصاویر و فیلم ها را با سرعتی معادل یک گیگابایت در هر ثانیه ذخیره کند که این سرعت 10 برابر فناوری های نسل چهارمی است که هم اکنون در تلفن های هوشمند دنیا در اختیار کاربران است.

این شرکت روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که «گیگابیت فون» کارکردهای بسیار بالایی در دانلود تصاویر دارد و در زمینه عکاسی نیز به دلیل داشتن زاویه عکسبرداری تا 360 درجه بسیار قوی تر از تلفن های موجود هوشمند است.

شرکت «زد تی یی» در بیانیه خود ‌آورده است که این یک انقلاب در دنیای اینترنت و تلفن های هوشمند محسوب می شود که زندگی مردم را دگرگون خواهد کرد.

شرکت های سازنده تلفن های هوشمند جهان رقابت سرسختانه ای برای توسعه شبکه فناوری نسل پنجم اینترنت دارند که می تواند با سرعتی بسیار بالا به کاربران امکان تماشای فیلم و سریال های تلویزیونی در تلفن های هوشمند بدهد.

پیش بینی می شود که شرکت کره ای موسوم به گروه «کی تی» نیز در جریان بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ در سال 2018 میلادی به شرکت کنندگان در مسابقات و تماشاگران خدمات نسل پنجم شبکه عرضه کند.

با این وصف تارنمای «یی سی» چین می نویسد که استفاده از خدمات شبکه پر سرعت نسل پنجم به طور گسترده در سال 2020 میلادی امکان پذیر خواهد بود.

کاربران می گویند که با ساخت تلفن هوشمند «زد تی یی» چین، مشترکان می توانند یک فیلم سینمایی را ظرف چند ثانیه روی تلفن های خود دانلود و تماشا کنند.

شرکت «زد تی یی» که در استان گوانگ دونگ در جنوب چین واقع شده، دومین شرکت بزرگ مخابراتی این کشور محسوب می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید