معدوم سازی ۴۳۲ تن مواد غذایی فاسد

کدخبر: ۱۶۳۱۲۳
مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از کشف و معدوم سازی بیش از ۴۰۰ هزار کیلو مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس سید رضا غلامی، تعداد کل بازرسی های انجام شده در بازه زمانی اول تا ۱۶ اسفند را ۲۸۵ هزار و ۹۳۶ مورد اعلام کرد و گفت: در این بازه زمانی ۴۳۲ هزار و ۵۷۹ کیلوگرم مقدار مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده است.

وی با اشاره به شروع برنامه سلامت نوروزی از اول اسفندماه، گفت: از آغاز اجرای این برنامه تا پایان روز شانزدهم اسفند، ۲۱۲ هزار و ۱۶۴ مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی حساس صورت گرفته است.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن اشاره به بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی حساس به تعداد ۵۰ هزار و ۹۷۲ مورد، افزود: همچنین ۶ هزار و ۱۱۷ مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی از طریق سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی صورت گرفته است.

غلامی، تعداد بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی را ۱۲ هزار و ۷۱۲ مورد بیان کرد و گفت: ۳ هزار و ۹۷۱ مورد بازرسی بهداشت محیطی با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان انجام شده است.

وی تعداد کل بازرسی های انجام شده در بازه زمانی اول تا ۱۶ اسفند ماه را ۲۸۵ هزار و ۹۳۶ مورد بیان کرد و گفت: در این بازه زمانی ۴۳۲ هزار و ۵۷۹ کیلوگرم مقدار مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده است.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت مراکز و اماکن متخلف معرفی به دستگاه قضایی را ۴ هزار و ۶۷۵ مورد بیان کرد و گفت: همچنین ۹۸۷ مرکز و اماکن متخلف بهداشتی طی ۱۶ روز اجرای برنامه سلامت نوروزی تعطیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید