قایق بوگاتی ساخته می شود

کدخبر: ۱۶۳۸۵۷
بوگاتی شیرون به نیمه راه تولید رسیده است و بخشی از خودروهایی که پیش از این پیش فروش شده بودند در حال حاضر تولید شده‌اند و سایر مشتری‌ها هم منتظر هستند تا خودروهای آنها با دستان مهندسان بوگاتی ساخته شوند.
قایق بوگاتی ساخته می شود

مدیران بوگاتی چند سال گذشته اعلام کردند مشتریانی که محصولات این برند را می‌خرند به‌طور میانگین 84 خودروی دیگر، 3 جت شخصی و یک قایق لوکس هم دارند.  پس از گذشت سه سال از این حرف بوگاتی قایقی لوکس شبیه بوگاتی شیرونی را معرفی کرده است که تکمیل‌کننده این محصول خارق العاده است. به عقیده مدیران بوگاتی افرادی که شیرون را خریداری می‌کنند می‌توانند قایق‌اش را هم در اختیار داشته باشند تا علاوه بر خشکی در آب هم با بوگاتی همراه باشند. برای تحقق این رویا شرکت بوگاتی با پالمر جانسون همکاری مشترکی را آغاز کرده است تا در نهایت به محصولی که مد نظر بوگاتی قرار دارد برسد. شرکت‌های خودرو‌سازی دیگری هم وجود دارند که در این مسیر گام‌هایی برداشته‌اند و قایق‌های تفریحی و پر قدرتشان در دسترس قرار دارد و آنها هم در قالب همکاری با یک شرکت قایق ساز طرح و ایده خود را عملی کرده‌اند که بوگاتی هم همین راه را در پیش گرفته است.

در میان خودرو سازان بیش از 8 خودرو ساز به همین شکل عمل کرده‌اند که برخی از آنها مانند لکسوس، جگوار، استون مارتین، مرسدس بنز، لانچیا و پورشه خودرو سازانی هستند که قایق‌های کوچک و بزرگی را تا به حال تولید کرده‌اند تا روی آب‌ها هم حضوری فعال داشته باشند. بوگاتی و پلمر به دنبال ساخت قایقی از جنس فیبر کربن هستند تا از مزیت‌های این کامپوزیت به خوبی استفاده کنند. قایق‌های فیبرکربن علاوه بر داشتن استحکام لازم وزن بسیار کمی دارند و این موضوع باعث می‌شود آنها بتوانند به سرعت‌های بالا دست پیدا کنند. حضور خودرو سازان بزرگ در صنعت حمل و نقل دریایی آن هم به شکل محصولات لوکس نشان می‌دهد که در این حوزه ظرفیت زیادی برای لوکس‌سازی وجود دارد بنا براین هر جا که چنین ظرفیتی وجود داشته باشد آنها در سودای یافتن میلیاردرها خواهند بود تا محصولات گران قیمت خود را به آنها بفروشند.

در طراحی این قایق بوگاتی هم همانند برخی دیگر از رقبا شکل و شمایل خودرو در طرح کلی و زبان طراحی بوگاتی استفاده شده است و با تماشای قایق بدون توجه به نام می‌توان به ارتباط این قایق و بوگاتی پی برد. به نظر می‌رسد لوکس سازان با توجه به مهارتی که در لوکس‌سازی و فروش محصولات خود دارند به دنبال یافتن بازارهای جدید هستند تا در کنار حفظ تنوع، مشتریان خود را راضی نگه دارند و محصولات خود را در قالب یک خودرو، یک قایق ارائه کنند. بوگاتی نام این قایق را Christened Niniette 66 گذاشته است که قایقی 66 فوتی (20 متری) است و البته با دختر بنیانگذار بوگاتی هم نام است و می‌توان این قایق را دختر بوگاتی هم در نظر گرفت که قرار است برای ثروتمندان و عاشقان بوگاتی آب را بشکافد. در بخش طراحی خارجی رنگ آمیزی دو طیفی قایق همانند شیرون است و این احساس را در بیننده القا می‌کند که با بوگاتی شیرونی آبی-خاکی مواجه است. نا گفته نماند که بوگاتی پیش از این هم سابقه ساخت قایق‌های پر سرعت را داشته است و این اولین تجربه این خودرو ساز نخواهد بود.

پیشرانه در این قایق با بوگاتی شیرون 16 سیلندر و 8 لیتری متفاوت است و این شرکت از موتور دریایی مان 8 سیلندر استفاده می‌کند (MAN) که از نوع خورجینی با واتر جت MJP برای خروج با فشار آب بهره خواهد برد و در نهایت باعث می‌شود قایق به سرعت 81 کیلومتر در ساعت روی آب برسد که سرعت بالایی به حساب می‌آید. این قایق قرار است در تعداد محدود ساخته شود چرا که فقط 66 نفر می‌توانند مالک یکی از این قایق‌های لوکس و قیمتی باشند. این قایق در اندازه‌های مختلفی ساخته خواهد شد که قیمت‌های متفاوتی هم خواهند داشت. قیمت پایه مدل 42 فوتی (12 متری) تقریبا 2/ 2 میلیون دلار است و در همین حین مدل میانی 63 فوتی (19 متری) حدود 5/ 3 میلیون دلار برای خریدار آب خواهد خورد. البته هنوز خبری از قیمت بزرگ ترین مدل یعنی مدل 88 فوتی در دسترس نیست اما در آینده اطلاعات مربوط به این قایق هم اعلام خواهد شد.  کار ساخت این قایق‌ها یک سال طول خواهد کشید و بوگاتی و شریک دریایی‌اش در تلاش هستند تا این قایق‌ها را به‌صورت کاملا سفارشی و بر اساس میل مالک آنها بسازند و تنها زبان طراحی و اصول کلی قایق‌ها شبیه هم خواهد بود اما اجزای داخلی و امکانات آنها بر اساس درخواست مالک قابل تغییر است.

است.

سوپرقایق بوگاتی در راه دریاها
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید