شیوع تبلیغات پنهان در اینستاگرام

کدخبر: ۱۶۳۸۷۸
تبلیغات در شبکه های اجتماعی اجتناب ناچیر است . گاهی حجم زیاد این تبلیغات افراد را آزار می دهد ولی بد تر از آن اثر گذاری اجباری برخی از این تبلیغات با استفاده از افراد مشهور بر روی افراد جامعه است
شیوع تبلیغات پنهان در اینستاگرام

به گزارش خبرگزاری آریا، اینستاگرام پر شده از سلبریتی‌هایی که به واسطه عکس‌ها و پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارند توانسته‌اند دنبال‌کنندگان زیادی را جذب کنند. من هم بعضی از این سلبریتی‌های مجازی را که در عالم واقعی آدم‌هایی معمولی هستند دنبال می‌کنم.

وقتی آنها را فالو کردم، انگیزه‌ام مشخص بود: عکس‌ها یا ویدئوهای دلچسبی به اشتراک می‌گذاشتند و یک متن مرتبط هم زیرش می‌نوشتند که خواندنش برای منِ اهل قلم خالی از لطف نبود، اما مدتی است هر چند وقت یکبار یکی از این سلبریتی‌ها را آنفالو می‌کنم، حتما می‌پرسید چرا؟ عمیق‌تر که در بحرشان می‌روم، می‌بینم دلیلی که باعث می‌شد آنها را دنبال کنم از بین رفته است. آنها واقعی نیستند، عکس‌هایشان نیز واقعی نیست. منظورم از واقعی نبودن این نیست که خودشان عکس را نگرفته‌اند، می‌خواهم بگویم دیگر مثل آن روزهای اول جذب این آهنرباهای قوی نمی‌شوم، چون حس می‌کنم تغییر کرده‌اند، همه نوشته‌ها و عکس‌هایشان دلی نیست. 

این تغییر بسیار واضح است؛ آنها دارند غیرمستقیم و حتی گاهی مستقیم کالا یا خدماتی را تبلیغ می‌کنند. من یک اکانت روابط عمومی یا اکانت رسمی یک شرکت را فالو نکرده‌ام، ولی وقتی به خودم می‌آیم، می‌بینم همین آدم‌های معمولی به من می‌گویند چه چیزی را از کجا بخر و به چه مکانی برای وقت‌گذرانی برو! 

ماجرا از این قرار است که شرکت‌ها به قدرت شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات غیرمستقیم پی برده‌اند و برای تبلیغ محصول یا خدمت خود چه راهی بهتر از این که از فرد محبوبی که بی‌طرف به نظر می‌رسد، استفاده کنند. شرکت‌ها در ازای دریافت پول یا هدیه‌ای از محصول یا خدمت خود، سلبریتی‌های اینستاگرام را مجاب می‌کنند محصولات خود را در صفحه‌شان که دنبال‌کنندگان زیادی دارد، تبلیغ کنند. 

گاهی این تبلیغ آنقدر ظریف انجام می‌شود که ما اصلا متوجه آن نمی‌شویم و همین من را می‌ترساند: این‌که کسی که برای هدف دیگری او را دنبال می‌کنم، تاثیری که انتظارش را ندارم روی من بگذارد. 

این ماجرا باعث شده هرچند وقت سلبریتی‌هایی را که به ماشین تبلیغ برندها و کسب و کارهای مختلف تبدیل شده‌اند، آنفالو کنم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید