در آمریکا اتفاق افتاد ؛

کلاه برداری ۱۰۰ میلیون دلاری از طریق اینترنت

کدخبر: ۱۶۳۹۶۱
به تازگی دو کمپانی بزرگ تکنولوژی در کشور آمریکا شکایت نامه ای را بر علیه یک کلاه بردار اینترنتی اهل کشور لیتوانی به ثبت رسانده اند. بر اساس این دادخواست فرد مذکور با جا زدن خود به عنوان یک پیمانکار معتبر آسیایی توانسته در مجموع مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار از این دو شرکت کلاه برداری کند.
کلاه برداری ۱۰۰ میلیون دلاری از طریق اینترنت

به گزارش جام جم آنلاین، کلاه بردار باهوش اهل کشور لیتوانی با معرفی خود به عنوان نماینده یکی از تولید کننده های سخت افزار مطرح آسیایی و اجرای نقشه ای دقیق موفق شده تا مقامات دو شرکت سرشناس آمریکایی - که نام آنها فاش نشده است - را وادار به پرداخت مبلغ مورد نظر خود کند.

طبق گزارش تازه پلیس بین الملل، مجرم اینترنتی مذکور فردی ۴۸ ساله و سابقه دار به نام «اوالداس ریماساوسکاس» (Evaldas Rimasauskas) است که توسط پلیس کشور لیتوانی دستگیر شده.

قاضی پرونده مذکور با اشاره به مبلغ نسبتاً قابل توجه این سرقت، افشای چنین کلاهبرداری بزرگی را زنگ خطری جدی برای تمام کمپانی ها دانست، حتی آنهایی که از شیوه کاری خود مطمئن هستند و ساز و کارهای تجاری خود را بسیار مستحکم و بدون نقص می دانند.

با آن که فرد کلاه بردار دستگیر شده، اما بازگرداندن پول های دزدی کار چندان ساده ای نیست، چرا که او موفق شده با مهارت های پولشویی خود رد مبالغ واریزی به حسابش را تا حدود زیادی پاک کرده و آنها را در میان چندین و چند حساب بانکی ناشناس در سرتاسر دنیا توزیع کند.

حال ریماساوسکاس با سه اتهام مهم مواجه است: کلاه برداری، پولشویی و جعل هویت که دو مورد اول هر کدام به تنهایی می توانند تا ۲۰ سال حبس را برای او به دنبال داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید