جمنا ، ائتلاف برای مناظره یا برای انتخابات؟

کدخبر: ۱۶۴۹۴۹
روزنامه آرمان نوشت: رئیسی روز گذشته آب پاکی را بر دست اصولگرایان ریخت و اعلام کرد که به صورت مستقل در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا می‌کند. پس از انتشار بیانیه تولیت آستان قدس رضوی بود که کاندیداهایی که گفته شده بود قصدی برای حضور در انتخابات ندارند از آمدن گفتند، مانند حامیان قالیباف و جلیلی که عنوان کردند کاندیدای آنها همین دو شخصیت هستند و به رئیسی فکر نمی‌کردند!
جمنا ، ائتلاف برای مناظره یا برای انتخابات؟

 از سوی دیگر رئیسی هم برای خود حامیان ویژه‌‌ای دارد و «یک نفر در برابر یک تیم» تعبیری است که می‌توان در مورد مناطره‌های انتخاباتی حسن روحانی با آنان به‌کار برد و علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح طلب هم همین دیدگاه را دارد. او تاکید دارد که شورای نگهبان همان گونه که پیش از این چهره‌هایی مثل مسعود پزشکیان را فاقد فاکتورهای رجل سیاسی اعلام کرده بود باید با همان فاکتورها و رویه برخورد با ۵ کاندیدای فعلی جمنا نیز برخورد کند چرا که تاجرنیا با همان معیارها اکثریت آن‌ها را فاقد مولفه‌های رجل سیاسی می‌داند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می‌گوید: از اساس رویکرد کار ائتلاف اصولگرایان که در قالب تشکلی به نام جمنا فعالیت کردند که ۵ کاندیدا را به مرحله ثبت نام و مناظره‌های انتخاباتی می‌فرستند، برای تخریب و صف بندی مقابل حسن روحانی است. وی ادامه می‌دهد: آقای روحانی می‌تواند از فرصت‌های مناسبی مقابل این ۵ کاندیدا در مناظره‌ها استفاده کند. تاجرنیا در پاسخ به سوالی در خصوص لزوم اعلام کاندیدای پشتیبان از جانب جبهه اصلاحات در کنار روحانی گفت: نیازی به این موضوع نیست.

وی در پیش بینی فضای مناظره‌ها با توجه به چینش کاندیداهای دو طرف گفت: من به طور مشخص از هر فرصتی برای نقد عملکرد دولت‌های نهم و دهم اصولگرایان ایجاد شود، استقبال می‌کنم، اما تصور می‌کنم با توجه به حضور آقای روحانی ضرورتی برای کاندیدای پشتیبان نیست بخصوص ممکن است دیگران بخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند. تاجرنیا در خصوص موضوع رجل سیاسی و کاندیداهای اصولگرایان افزود: به طور مثال از نظر من آیت‌ا... رئیسی پست‌های قضائی داشته و رجل سیاسی تلقی نمی‌شود.

بازی اصولگرایان فراتر از جمناست

 وی در پاسخ به سوالی بر این مبنا که با حضور ابراهیم رئیسی مابقی کاندیداهای اصولگرا در عرصه انتخابات باقی می‌مانند یا نه تاکید کرد: اصولگرایان با برخی بازی‌های انتخاباتی فراتر از جمنا فعالیت می‌کنند و جمنا بیش از اینکه ائتلاف انتخاباتی باشد ائتلاف مناظراتی است برای صف بندی مقابل روحانی و تخریب وی. عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: اصولگرایان خود را بازنده انتخابات می‌بینند و فقط به دنبال این هستند که روحانی اقبال کمتری نسبت به دور گذشته داشته باشد و می‌توان گفت از اساس اصولگرایان برای دور بعدی انتخابات در حال برنامه‌ریزی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید