ترافیک برائت جویی اصولگرایان از احمدی نژاد

کدخبر: ۱۶۵۴۰۹
روزنامه آرمان نوشت : تحولات پیرامون محمود احمدی‌نژاد به‌سرعت رخ می‌دهد. او برخلاف انتظار در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرد و رسما داوطلب شرکت در انتخابات ریاست جمهوری شد. این تصمیم محمود احمدی‌نژاد واکنش‌های زیادی را در پی داشته است.
ترافیک برائت جویی اصولگرایان از احمدی نژاد

در عین اینکه برخی چهره‌ها از نامزدی او استقبال کرده و حتی خواهان آن شده‌اند که شورای نگهبان صلاحیت او را تایید کند تا با رای منفی مردم مواجه شود برخی چهره‌ها که از هواداران سرسخت او از ابتدا تا امروز بوده‌اند، نیز جدایی خود را از محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند. به همین اعتبار آیا روح‌ا... حسینیان هم از محمود احمدی‌نژاد «اعلام برائت» می‌کند؟

چنانچه مهدی کوچک‌زاده از اعضای سابق جبهه پایداری که روابط بسیار نزدیکی با محمود احمدی‌نژاد داشت در مطلبی از محمود احمدی‌نژاد اعلام برائت کرد و امروز نیز حمید رسایی دیگر عضو سابق پایداری در مطلبی به این اقدام احمدی‌نژاد اعتراض کرده و به نوعی از او اعلام برائت و دوری کرده است. اما نکته قابل توجه در این مورد سکوت سنگین روح‌ا... حسینیان است. او همیشه از حامیان محمود احمدی‌نژاد بوده است و حتی خبرهایی هم در این چند وقت در مورد او شنیده شده که حکایت از تلاش او برای بازگشت احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات بوده است.

او اردیبهشت سال گذشته گفته بود: «برای انتخابات ریاست جمهوری بعد من از احمدی‌نژاد حمایت می‌کنم و اعتقاد دارم فقط احمدی‌نژاد می‌تواند برنده انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد. هرچه هم دیگران بخواهند دخالت کنند و وی را تخریب کنند فقط خودشان را خراب می‌کنند. شانس احمدی‌نژاد را صددرصد می‌بینم. احمدی‌نژاد صددرصد توسط شورای نگبهان تایید صلاحیت می‌شود، دلیلی برای رد صلاحیتش وجود ندارد.»

بعد از اینکه خبر نهی محمود احمدی‌نژاد برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری رسانه‌ای شد خیلی‌ها معتقد بودند او دیگر نامزد انتخابات نخواهد شد. اما برخی دیگر هم بودند که می‌گفتند این تنها یک توصیه است و ممکن است شرایط به گونه‌ای تغییر کند که احمدی‌نژاد نامزد انتخابات شود. در این میان در برخی رسانه‌ها و محافل سیاسی هم یک شایعه مطرح شد، گفته می‌شد که روح‌ا... حسینیان تلاش می‌کند در این زمینه به محمود احمدی‌نژاد برای بازگشت به عرصه انتخابات کمک کند و دیدارهایی برای وساطت داشته است.

این شایعه هرگز تایید نشد. او هم خود سخنی در این مورد نگفت اما برخی روحانیون قم این رفت و آمدها را تایید کردند. حالا که محمود احمدی‌نژاد نامزد انتخابات شده سوال مهم این است که آیا روح‌ا... حسینیان همچنان موافق این کاندیداتوری است؟ آیا ممکن است که او برای تایید صلاحیت احمدی‌نژاد تلاش کند؟ یا اینکه او نیز به احترام مقام معظم رهبری مخالف این نامزدی است و مانند خیلی‌های دیگر از حامیان احمدی‌نژاد مخالفتش را با این نامزدی صریح و روشن اعلام می‌کند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید