استادیوم یادگار تبریز درآستانه انفجار!

کدخبر: ۱۶۵۵۴۷
روز پنج‌شنبه حساس‌ترین بازی هفته بیست و هشتم لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام تبریز بین تراکتورسازی و استقلال برگزار می‌شود. بازی بین این دو تیم به خودی خود حساسیت زیادی دارد اما بازی روز پنج‌شنبه حساسیت‌های غیرمعمولی هم دارد که می‌تواند این مسابقه را تحت تاثیر قرار دهد. این حساسیت‌ها این بار آنقدر زیاد است که می‌تواند ورزشگاه یادگار امام تبریز را برای اولین و آخرین بار در این فصل پر کرده و تبدیل به یک بمب ساعتی کند.
استادیوم یادگار تبریز درآستانه انفجار!

اولین چیزی که حساسیت این بازی را زیادتر از قبل می‌کند جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی است. استقلال با 51 امتیاز در رده دوم قرار دارد و تراکتورسازی با یک امتیاز کمتر در رده دوم ایستاده است. شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از اینکه رقابت قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کردند، اصلا دوست ندارند نایب قهرمانی را هم به دیگر تیم تهرانی تحویل دهند. هواداران تراکتورسازی قهرمانی پرسپولیس را ناعادلانه می‌دانند و برای این ادعای خود بهانه‌هایی هم دارند اما واگذار کردن نایب قهرمانی به استقلال اتفاقی است که هیچ بهانه‌ای برای آن نخواهند داشت و به همین دلیل بازیکنان تراکتور همه تلاش‌شان را برای پیروزی بر استقلال و صعود به رده دوم خواهند کرد.

پرسپولیس شنبه همین هفته در تبریز قهرمانی خود را با پیروزی بر دیگر تیم تبریزی جشن گرفت. اتفاقی که اصلا به مذاق هواداران فوتبال در تبریز خوش نیامد. تبریزی‌‎ها که بعد از فاجعه سیل در استان، اصلا دلشان نمی‌خواست شاهد جشن قهرمانی پرسپولیس در استادیوم یادگار باشند، پیش از بازی هم برای پرسپولیسی‌ها و هواداران‌شان خط و نشان کشیده بودند و در نهایت هم موفق شدند جشن قهرمانی پرسپولیس را ناتمام بگذارند. شاید اگر این خواسته محترمانه‌تر مطرح می‌شد، این ماجرا میتوانست پایان خوشی داشته باشد اما تهدیدهایی که در فضای مجازی علیه پرسپولیسی‌ها صورت گرفت اجازه نداد تا بازی در شرایطی دوستانه به پایان برسد. حالا استقلال روز پنج‌شنبه می‌تواند با پیروزی بر تراکتورسازی تا حدود زیادی نایب قهرمانی خود را قطعی کند و این اتفاقی نیست که تبریزی‌ها از آن استقبال کنند، آن هم در کمتر از یک هفته پس از قهرمانی پرسپولیس در این شهر! به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود هواداران تراکتورسازی، روز پنج‌شنبه در ورزشگاه یادگار روز سختی را برای استقلالی‌ها رقم بزنند.

دوئل قلعه‌نویی و رحمتی

آنچه در بازی برگشت دو تیم در فصل گذشته در تهران رخ داد هنوز فراموش نشده است. کری‌خوانی‌های رحمتی با قلعه‌نویی و درگیری های لفظی میان این دو نفر زخم کهنه ای را باز کرد که هنوز هم بسته نشده است. رابطه میان این دو نفر آنقدر پرحاشیه است که حتی شنیده می‌شود شاید منصوریان برای جلوگیری از هر اتفاقی، رحمتی را در تبریز نیمکت‌نشین کند. دروازه‌بان استقلال در تبریز محبوب نیست و مطمئنا هواداران تراکتورسازی او را راحت نخواهند گذاشت و با توجه به اینکه رحمتی نشان داده از حاشیه و جنگ روانی استقبال می‌کند ممکن است اتفاقات فصل گذشته تهران، با شدت بیشتری در تبریز تکرار شود. ضمن اینکه در بازی رفت دو تیم که با برتری 2-1 تراکتورسازی به پایان رسید استقلالی‌ها علیه قلعه‌نویی شعارهایی دادند که باعث دلخوری او شد و شاید تبریزی‌ها برای تلافی هم که شده شعارهایی علیه منصوریان و رحمتی بدهند و عرصه را بر این دو نفر تنگ کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید