انتقاد مجلس از طرح تحول سلامت منصفانه است

کدخبر: ۱۶۵۶۰۶
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: طرح تحول سلامت برای این کمیسیون بسیار مهم است و به عملکرد آن همانند عملکرد بودجه توجه می کنیم از طرفی از اجرای این طرح خوشحال هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا تاجگردون روز دوشنبه در نشست مشترک و هم اندیشی اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و شورای معاونین وزارت بهداشت، اظهار داشت: عملکرد طرح تحول سلامت از نظر رضایت عمومی، مثبت است و مردم بهره لازم را از این طرح برده اند و علاوه بر کاهش فشار هزینه های درمانی بر مردم، شاهد توسعه زیرساخت های حوزه سلامت و حل شدن بخشی از مشکلات کشور بودیم.

وی ضمن تاکید بر نگاه مثبت مجلس شورای اسلامی به حوزه سلامت، یادآور شد: با اجرا شدن طرح تحول سلامت در کشور بسیاری از معضلات و مراجعات به نمایندگان کاهش یافت و وزارت بهداشت نیز عملکرد مناسبی در اجرای این طرح بزرگ داشت و نگاه عمده نمایندگان به این طرح، مثبت است و هدفشان این است که به سلامتی و با پایداری منابع در کشور اجرا شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از روز اول اجرای طرح تحول سلامت می دانستیم مجریانی که طرح را آغاز کردند بیشتر نسبت به مشکلات آن دلسوزی دارند.

تاجگردون با اشاره به انجام مطالعات مختلف در مورد طرح تحول سلامت، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل علاقه همه افراد به این طرح، شفافیت در ابعاد اجرای آن است و مجلس نیز در دو دوره اخیر برای کمک به این طرح، مصوبات بسیار خوبی داشت.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: کمک مجلس به طرح تحول بیانگر این بود که نسبت به سلامت مردم دغدغه داریم و رفاقت در این همکاری اهمیتی ندارد بلکه طرح تحول برای ما و مسئولان مهم است تا بتوانیم مشکلات آن را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه مجلس حامی طرح تحول سلامت است، افزود: اگر انتقادی هم از سوی مجلس به این طرح می شود، منصفانه و در راستای استمرار اجرای آن است اما پایداری منابع در حوزه سلامت و آموزش و پرورش نیازمند وصل کردن بودجه این دو دستگاه به مالیات بر ارزش افزوده است که امیدوارم این نوع بودجه بندی در سال ۹۷ اجرایی شود و خیال خود را از بابت تامین منابع مالی پایدار، راحت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید