کاهش محبوبیت ترامپ در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری

کدخبر: ۱۶۶۰۸۵
نظرسنجی جدید صورت گرفته توسط "واشنگتن پست" و "ای‌بی‌سی نیوز" نشان داد که دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور آمریکا در شرف صدمین روز حضورش در کاخ سفید از کمترین میزان محبوبیت در دوران معاصر برخوردار است؛ رئیس‌جمهوری که رای دهندگانش همچنان نسبت به عملکردش راضی هستند اما میزان حمایت از وی از زمان روی کارآمدن افزایش نیافته است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، نخستین ماه‌های حضور ترامپ در کاخ سفید موفقیت‌های ملموسی داشته است. علاوه بر اشتیاق پایدار برخی از وفادارترین طرفداران ترامپ اکثریت کوچکی از آمریکایی‌ها وی را به عنوان یک رهبر قوی و قدرتمند تلقی می‌کنند.

اکثریت بزرگتری از آمریکایی‌ها تایید می‌کنند که تلاش‌های ترامپ شرکت‌های آمریکایی را تحت فشار خواهد گذاشت تا در این کشور مشاغل را حفظ کند.

براساس این نظرسنجی بین تعداد افرادی که می‌گویند اقتصاد رو به بهبود است و افرادی که معتقدند وضعیت اقتصادی بدتر شده در ۱۵ سال گذشته بیشتری اختلاف وجود دارد. اما به طور کلی نظرات نسبت به ترامپ منفی است. اکثریت آمریکایی‌ها می‌گویند ترامپ در ماه‌های نخست خود به عنوان رئیس‌جمهور آنقدر که باید اقدامات سازنده انجام نداده است.

در همین حال وی بهبود کمی را در خلق و خو و صداقت خود نشان داده در حالی که توانسته تا حدودی یکدلی مردم را به دست آورد اما از هر ۱۰ نفر ۶ نفر معتقدند که ترامپ مشکلات افرادی چون آنها را درک نمی‌کند.

یک هفته مانده به ۱۰۰ روزگی دولت ترامپ وی هنوز به یک موفقیت قانونی بزرگ دست نیافته و هنگامی که جمهوری‌خواهان در کنگره تصمیم گرفتند که به لایحه خدمات درمانی تحت حمایت کاخ سفید رای ندهند، با مانعی بزرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

اقدامات اجرایی ترامپ در زمینه تجارت، مهاجرت، آب و هوا و سازمان‌های دولتی نشان داده که وی قصد دارد ممنوعیت ورود اتباع شش کشور مسلمان به آمریکا را اجرا کند؛ اقدامی که از سوی برخی دادگاه‌ها مسدود شده است.

ترامپ و افرادش در دولت با انتقاد از دادگاه‌ها آنها را به انجام اقدام افراطی متهم می‌کند اما از هر ۱۰ نفر ۶ نفر اقدامات دادگاه‌ها را به عنوان نقشی قانونی برای قوه قضائیه می‌دانند.

ترامپ در مسائل برون مرزی نیز با حملات هدفمند در سوریه و استفاده از یکی از بزرگترین بمب‌های غیراتمی در زرادخانه آمریکا در افغانستان تمایل خود را برای استفاده از نیروی نظامی نشان داد.

نظرسنجی ۱۰۰ روز اول بخشی از یک معیار سنجش برای تمامی روسای جمهور محسوب می‌شود اما با مقایسه این نتیجه مشخص می‌شود که ترامپ نسبت به دیگر روسای جمهور اخیر آمریکا از پایین ترین میزان محبوبیت برخوردار است.

میزان محبوبیت ترامپ با ۴۲ درصد پایین ترین میزان در این مرحله برای یک رئیس‌جمهور از زمان دوایت آیزنهاور محسوب می‌شود. میزان مخالفت با ترامپ ۵۳ درصد است که نسبت به بیل کلینتون با ۳۹ درصد، ۱۴ درصد بالاتر است. ۸ سال پیش میزان محبوبیت باراک اوباما ۶۹ درصد و میزان مخالفت با وی ۲۶ درصد بود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید