افزایش 5درصدص کمک های ترامپ به فلسطینی‌ها

کدخبر: ۱۶۶۳۵۰
برخی اسناد و مدارک داخلی به دست آمده از وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که دولت دونالد ترامپ درصدد کاهش کمک‌های آمریکا به کشورهای جهان و افزایش کمک‌ به فلسطینی‌ها به میزان پنج درصد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، این اسناد که در پایگاه فارن پالیسی منتشر شده، صرفا پیشنهادی برای تصویب بودجه است و برای اینکه این پیشنهادها تصویب شود، سنای آمریکا باید با آن موافقت کند. پیش بینی می‌شود که سنا با کاهش کمک‌های آمریکا به کشورهای جهان مخالفت کند.

بر اساس طرح بودجه کنونی، دولت ترامپ تصمیم دارد کمک‌ها به بیشتر کشورهای آفریقا و آسیا و خاورمیانه از جمله کشورهای همپیمان همچون مصر و اردن را کاهش دهد. اما این تصمیم شامل کمک‌های نظامی‌ که مصر و اردن از بودجه وزارت دفاع آمریکا به دست می‌آورند،‌ نمی‌شود.

در مقابل، پیش بینی می‌شود که میزان کمک‌هایی که به فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه داده می‌شود، افزایش یابد تا این کمک به ۲۱۵ میلیون دلار برسد. این کمک در سال گذشته ۲۰۵ میلیون بود.

دونالد ترامپ سخنانی را در مورد تصمیمش برای دستیابی به "معامله نهایی" جهت توافق صلح میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین مطرح کرده است.

انتظار می‌رود که ترامپ در هفته آتی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد راه‌های پیشبرد روند مسالمت آمیز میان طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی گفتگو کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید