استفاده از دستشویی ایرانی بیشترین فشار را به زانو وارد می‌کند

کدخبر: ۱۶۶۴۳۱
دبیر برنامه ارتوپدی در کنگره جامعه جراحان ایران با اشاره به این‌که ساییدگی زانو از بین آرتروزهای کل بدن شایع‌تر است، گفت: آرتروز زانو در کشور ما به دلیل فرهنگ، آداب غدایی، مذهبی و غیره همچون نشستن چهار زانو، دو زانو و استفاده از دستشویی ایرانی بیشترین فشار را به کشکک زانو وارد می‌کند و از شایع‌ترین بیماری‌های زانو است.

به گزارش ایران پزشک، محمود کریمی مبارکه با اشاره به این‌که ساییدگی مفاصل زانو بین آرتروزهای کل بدن شایع‌تر است، گفت: آرتروز زانو در کشور ما به دلیل فرهنگ، آداب غدایی، مذهبی و غیره همچون نشستن چهار زانو، دو زانو و استفاده از دستشویی ایرانی بیشترین فشار را به کشکک زانو وارد می‌کند و از شایع‌ترین بیماری‌های زانو است.

وی در ارتباط با راه‌های درمان و جلوگیری از آرتروز زانو تصریح کرد: کاهش وزن برای کسانی که افزایش وزن دارند، تقویت عضلات اطراف زانو، تغییر سبک زندگی همچون صحیح نشستن، استفاده از صندلی، رعایت مسائل ورزشی و استفاده از آسانسور به جای پله از روش‌های پیشگیری از آرتروز زانو است.

این قوق تخصص زانو افزود: اگر بیمار با رعایت سبک زندگی سالم و استفاده از داروهای ضد التهاب، درد او بهبود نیافت و همچنین نتایج رادیوگرافی حاکی از آرتروز شدید بود، جراحی و تعویض مفصل برای بیمار ضرورت می‌یابد.

کریمی مبارکه گفت: کنگره ارتوپدی انجمن جراحان ایران ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت سال جاری در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

دبیر برنامه ارتوپدی در کنگره جامعه جراحان ایران افزود: پزشکان می‌توانند به صورت اینترنتی یا حضوری در روز کنگره برای ثبت نام اقدام کنند؛ همچنین شرکت در این کنگره حداکثر امتیاز بازآموزی را برای آن‌ها به همراه دارد.

کریمی مبارکه با اشاره به این‌که در این کنگره ارتوپدی، کارگاه‌های آموزشی هم برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود، گفت: این کارگاه‌ها شامل تعویض مفصل زانو، تروما و شکستگی‌ها است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ۴ روز کنگره ۱ روز آن اختصاص به همکاران پرستار در حوزه ارتوپدی داده شده؛ زیرا لازم است پرستارانی که در بخش ارتوپدی مشغول کار هستند آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید