شهرآفتاب آماده میزبانی دوستداران کتاب

کدخبر: ۱۶۶۸۱۸
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پیش از آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب از مجموعه شهر آفتاب بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار حسینی در جریان بازدید از نمایشگاه شهر آفتاب و افتتاح مرکز کنترل محلی ایستگاه مترو شهر آفتاب و افتتاح اتاق مادر و کودک با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به خبرنگاران، گفت: از سال گذشته نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب منتقل شده و به نظر می رسد احساس رضایت عمومی از این جابه‌جایی افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه مشکلاتی که در سال نخست برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب بود شناسایی و برطرف شده است، افزود: بهترین وسیله برای رفتن به شهر آفتاب مترو است و از تمام خطوط پنج‌گانه، علاقه‌مندان می‌توانند به خط یک وارد شده و به شهر آفتاب بروند و این در حالی است که سعی شده سر فاصله حرکت قطارها در این خط به ۷ تا ۱۰ دقیقه برسد اما در ساعات پیک تمهیداتی اندیشیده شده که با دپوی قطارها درپارکینگ سرفاصله را به زیر ۵ دقیقه برسانیم و این در حالی است که سکوی نمایشگاه شهر آفتاب جزیره ای است و اگر ازدحام جمعیت در ایستگاه زیاد باشد، همزمان از سکوی شمالی و جنوبی مسافرگیری انجام خواهد شد.

معاون شهردار تهران با اشاره به آغاز بکار کارپینو از سال جدید، گفت: امسال تاکسی هایی که عضو کارپینو هستند در نمایشگاه مستفر شده اند، همچنین بزرگترین فضای روباز پارکینگ در تهران در شهر آفتاب است و ۳ زون رنگ‌بندی شده با تابلوهای مشخص تعبیه شده است اما از مردم درخواست می‌شود هنگامی که خودروی خود را در یکی از پارکینگ‌ها پارک می‌کنند حتما از تابلوهای اطراف خودرو عکس بگیرند تا در هنگام بازگشت دچار مشکل نشوند، هرچند که استفاده از راهنماهای فضای پارکینگ پیش‌بینی شده و افراد داوطلب نسبت به راهنمایی افراد در پارکینگ‌ها اقدام می کنند  و همچنین تمهیدات هندسی و مهندسی خاصی برای شهر آفتاب انجام شده و خطوط عابر پیاده بدون اختلاط با خودرو نیز احداث شده است چراکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای کاهش تداخل بین حرکت خودرو و بازدید کنندگان بود. در کل همه شهرداری بسیج شده‌اند تا نمایشگاه شهر آفتاب با بهترین برنامه‌ها و بدون مشکلی افتتاح شود.

وی در مورد راه‌اندازی مرکز کنترل محلی شهر آفتاب، افزود: در این مرکز علاوه بر رصد وضعیت ایستگاه شهر آفتاب و کنترل قطارها در داخل و خارج ایستگاه، همچنین با استفاده از دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک که در محدوده فضای باز نصب شده است، اشراف‌مان به پارکینگ‌ها افزایش است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه معاونت حمل و نقل ترافیک پتانسیل لازم برای سرویس‌دهی هرچه بهتر به مسافران را دارد، گفت: ارائه خدمات مضاعف در مترو پیش‌بینی شده است.

حسینی در مورد سرانجام افتتاح خط ۶ و ۷ مترو نیز با بیان اینکه خط ۷ با ۴ ایستگاه میدان صنعت، بسیج، محمدیه و بریانک افتتاح می‌شود، افزود: در حال حاضر در مرحله نصب پله برقی قرار دارند که نصب هر دستگاه ۱۰ روز تا دو هفته زمان لازم دارد و از آنجایی که قول داده بودیم که هیچ ایستگاهی را بدون پله برقی افتتاح نکنیم، افتتاح این ایستگاه‌ها نیز منوط به نصب پله برقی است.

وی در بازدیدی که در روزهای ابتدایی سال از مجموعه شهر افتاب داشت نیز اعلام کرده بود؛ عوارضی اتوبان تهران- قم به بعد از فرودگاه امام(ره) منتقل می شود.

حسینی گفت: بر اساس مذاکراتی که با وزارت راه و شهرسازی داشتیم قرار است عوارضی بزرگراه تهران - قم به بعد از فرودگاه بین المللی امام منتقل شود. در حال حاضر در مسیر رفت عوارضی از خودروها دریافت نمی شود و در مسیر برگشت نیز با جابه جایی دوربرگردان و انجام اصلاحات هندسی خودروها به راحتی وارد بزرگراه خلیج فارس می شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید