درخواست اتحادیه اروپا از ترزا می

کدخبر: ۱۶۶۸۲۹
رهبران اروپا در نشست ویژه خود درباره اتخاذ موضعی سرسختانه در مذاکراتشان با انگلیس توافق کردند. همچنین از ترزا می، نخست وزیر انگلیس تقاضا کردند تضمین‌های "واقعی و جدی" برای شهروندان این اتحادیه که در انگلیس زندگی می‌کنند ارائه کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، رهبران اتحادیه اروپا گفتند تا زمانی که "پیشرفت کافی" در زمینه مسائل مهم سابق شامل صورت حساب ۶۰ میلیارد پوندی جدایی انگلیس، حقوق اتباع اتحادیه اروپا در انگلیس و مرز ایرلند بین دو طرف به دست نیاید توافق تجاری آتی با دولت انگلیس را مورد بحث قرار نخواهند داد.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا به خبرنگاران در نشست ویژه سران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت، شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس اولویت نخست را دارند.

وی در نشستی با ترزا می، نخست وزیر انگلیس طی چند روز پیش در لندن در مورد لزوم پایبندی انگلیس به سخنان زیبایی که درباره شهروندان اتحادیه اروپا مطرح شده، بحث کرد.

یونکر به خبرنگاران گفت: ما از قبل سندی را آماده کرده‌ایم که اگر دوستان انگلیسی ما بخواهند آن را امضا کنند می‌تواند سریع تصویب شود اما احتمالا این اتفاق نخواهد افتاد.

به گفته یونکر، ترزا می به هر یک از پرسش‌های تنها جواب داده است که "صبور و بلندپرواز باشید."

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا نیز گفت: در هفته‌های گذشته ما از دوستان انگلیس خود از جمله در زمان سفر من به لندن شنیدیم که گفتند آماده توافق بر سر مسائل کلیدی در زمانی کوتاه هستند.

وی تاکید کرد: من باید صراحتا تاکید کنم ما نیاز به تضمین‌های واقعی در مورد مردم خود که در انگلیس زندگی، کار و تحصیل می‌کنند داریم و همین نیز در مورد انگلیسی ها مصداق دارد. کمیسیون اروپا فهرست کامل حقوق و مزایایی را تهیه کرده که ما خواهان گرفتن تضمین بر سر آنها برای افراد تاثیر پذیرفته از بریگزیت هستیم. ما برای رسیدن به پیشرفت کافی نیاز به پاسخ جدی انگلیس داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید