صادرات دام متوقف شد

کدخبر: ۱۶۶۸۳۴
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صادرات دام متوقف شده است، جزئیات تنظیم بازار ماه رمضان مرغ و گوشت قرمز را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رکنی در حاشیه سمینار «مدیریت جوجه کشی؛ راه حل های جامع» در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در آستانه ماه مبارک رمضان برای تنظیم بازار مرغ و گوشت قرمز اظهار داشت: پیش بینی می شود در ماه مبارک رمضان امسال تمام نیاز بازار به مرغ توسط عرضه گوشت گرم پوشش داده شود. اگر جایی نیاز باشد از محل ذخایر دولتی مرغ وارد بازار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا حدود ۳۶ تا ۳۷ هزار تن ذخیره مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دام است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تامین گوشت نیز از دو طریق گوشت منجمد و گوشت گرم انجام می شود، افزود: حدود ۱۵ هزار تن گوشت منجمد بخش خصوصی درحال حاضر در بازار وجود دارد، ضمن اینکه شرکت پشتیبانی امور دام نیز نزدیک به ۳ هزار تن گوشت منجمد آماده عرضه به بازار دارد.

رکنی تصریح کرد: علاوه بر این گوشت گرم نیز به طور مستمر و روزانه به بازار عرضه می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش مهر که عده ای معتقدند از سر گرفتن صادرات موجب افزایش قیمت گوشت شده است، اظهار داشت: خیر، چنین چیزی صحت ندارد. اولا که بنده اعتقادی ندارم صادرات باید قطع شود و کوچکترین آسیبی که پیش می آید باید منجر به این شود که صادرات متوقف شود، ضمن اینکه در حال حاضر مدتی است که ما صادرات رسمی نداریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره جزئیات اختصاص یارانه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای صادرات لبنیات گفت: از ۲۰۰ میلیارد تومانی که قرار بود سال گذشته برای صادرات لبنیات اختصاص پیدا کند اخیرا در فاز اول ۲۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده که قرار است به زودی در نشست مشترک معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد با صادرکنندگان محصولات لبنی به تناسب صادراتی که کارخانجات داشته اند، این مبلغ در اختیار آنان قرار بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید