هشدار رسانه‌های کره‌جنوبی نسبت به خطر ترامپ

کدخبر: ۱۶۶۹۲۶
رسانه‌های دولتی کره‌ جنوبی امروز (دوشنبه) نسبت به آنچه که "خطر ترامپ" برای ائتلاف سئول و واشنگتن همزمان با تشدید تنش‌ها با کره شمالی خواند، هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا و کره‌ جنوبی یک ائتلاف دفاعی با یکدیگر دارند و در همین راستا ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکای در خاک کره‌ جنوبی مستقر هستند.

با این حال اخیرا یکسری اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر سر پرداخت بودجه استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در خاک کره‌ جنوبی تنش‌ها را بین دو کشور افزایش داد.

او همچنین معاهده تجارت آزاد آمریکا با کره‌ جنوبی را که پنج سال پیش اجرایی شد "وحشتناک" توصیف کرده و آن را "غیرقابل پذیرش" خواند.

روزنامه چوسان کره‌ جنوبی امروز (دوشنبه) در سر تیتر بزرگ در صفحه اول خود نوشت: صحبت‌های ترامپ ائتلاف آمریکا – کره را متزلزل می‌کند.

در این مطلب نوشته شد: مسائلی هستند که از پول خیلی بیشتر اهمیت دارند. اگر هر یک از دو کشور ائتلاف‌شان را به سمت یک مساله پولی تنزل دهند این موجب تضعیف اعتماد اساسی دوطرف خواهد شد.

این نشریه تاکید کرد: سئول نیاز دارد که برای آینده خود چندین طرح ب مدنظر داشته باشد.

همچنین یک نشریه مهم دیگر کره‌ جنوبی به نام جونگ آنگ ایلبو دولت ترامپ را متهم به فرستادن پیام‌های متناقض و سردرگم کننده و ایجاد وضعیت مغشوش که ضربه بزرگی به ائتلاف دوجانبه می‌زند،‌ کرد.

این نشریه نوشت: آمریکا باید درک کند که کره‌ جنوبی با چه سطحی از مشقت و واکنش منفی بر سر اصرارش به منظور استقرار سامانه تاد روبرو شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید