حماس حمایت کره‌شمالی از ملت فلسطین را ستود

کدخبر: ۱۶۶۹۴۸
جنبش مقاومت اسلامی حماس، مخالفت وزارت امور خارجه کره شمالی با تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و حمایت این وزارتخانه از مبارزات فلسطینیان تا زمان نیل به آزادی‌شان را ستود.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابوزهری سخنگوی این جنبش امروز یکشنبه در مطلبی در صفحه خود در تویتر ضمن مخالفت با اهانت رژیم صهیونیستی به کره شمالی، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی محور شرارت و سرکرده و جلودار تروریسم و منشا اصلی بی ثبات و ناآرامی منطقه است.

اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هفته گذشته در گفت و گو با روزنامه عبری زبان "جروزالیم پست" گفته بود که "کیم یونگ اون" رهبر کره شمالی موجب بر هم خوردن امنیت و آرامش در جهان خواهد شد و هرگونه جنگ هسته ای میان آمریکا و کره شمالی، اسرائیل را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

لیبرمن در این سخنان خود مدعی شده بود که "کیم جونگ اون" همپیمان بشار اسد رئیس جمهور سوریه است و از جمله "دیوانه های تندرو" به شمار می رود.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به این اظهارات تصریح کرد که اسرائیل تنها طرف در خاورمیانه است که به طور غیر قانونی و تحت حمایت آمریکا سلاح هسته ای در اختیار دارد اما هرگاه که فرصتی دست دهد، در کره شمالی و برنامه هسته ای آن اظهار نظر می کند و بدین گونه می خواهد از مسئولیت های خود به عنوان یک طرف بر هم زننده صلح و امنیت در خاورمیانه و رژیمی که اراضی عربی را اشغال کرده و جنایت هایی ضد بشری را مرتکب می شود، طفره رود.

وی افزود که کره شمالی با توجه به اینکه به مفاهیمی چون استقلال، عدالت و صلح پایبند است، از مبارزات ملت فلسطین به منظور دست یابی به حقوق مشروع خویش و بازپس گیری سرزمین های اشغال شده و تشکیل کشور مستقل خویش به پایتختی قدس، همچنین از مبارزات دیگر ملت های عربی در خاورمیانه حمایت می کند.

این مسئول کره شمالی گفت که دلیل اصلی مواضع و رویکردهای کنونی کره شمالی سیاست های خصمانه و جنگ طلبانه آمریکا علیه این کشور و تهدیدات و مجازات های روزافزون واشنگتن بر پیونگ یانگ است.

وی در پایان به مسئولان رژیم صهیونیستی توصیه کرد قبل از هرگونه اظهار نظر در مورد کره شمالی که هدف از آن صرفا سرپوش نهادن بر جنایت های این رژیم در اراضی اشغالی است، نسبت به عواقب و پیامدهای آن خوب فکر کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید