سرکرده مالزیایی داعش در سوریه کشته شد

کدخبر: ۱۶۷۸۸۵
پلیس مالزی روز سه شنبه هلاکت 'محمد وندی محمد جدی' معروف به 'ابوحمزه' یک سرکرده تروریست های مالزی در سوریه را تایید کرد.

به گزارش ایرنا،'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی یک هفته پس از انتشار خبری در مورد هلاکت این تروریست مالزیایی در شهر 'رقه' سوریه، این خبر را تایید کرد.

این مالزیایی عملیات تروریستی در کشورش را برنامه ریزی می کرد و اقدام به قطع سر دستکم یک مرد سوری کرده بود.

'نور محمود احمد' همسر 28 ساله تروریست مالزیایی هفته گذشته در صفحه فیس بوک خود اعلام کرده بود شوهرش در حمله هواپیماهای بدون سرنشین به هلاکت رسیده است.

بازرس کل پلیس مالزی نیز امروز در توئیتر خود اعلام کرد 'پس از بررسی، ما می توانیم تایید کنیم که 'وندی' 29 آوریل (9 ادیبهشت) در یک حمله در شهر رقه سوریه کشته شد.

این تروریست مالزیایی از سال 2014 میلادی به همراه همسرش در سوریه به سر می برد. وی به همراه 'محمد فاریس انور' دیگر ترویست مالزیایی از سال 2015 و پس از اینکه در ویدئویی نشان داده شد سر یک مرد سوری را قطع کردند، به عنوان تروریست های بدنام مالزی مطرح شدند.

این تروریست، گروهی متشکل از دستکم 10 نفر را در رده نخست خود داشت و 'ایوب خان مایدین' رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی معتقد است وی شاید در رده دوم گروهش، 20 نفر داشته است و هیچ ارتباطی بین این دو رده وجود نداشت.

دولت مالزی چندی پیش اعلام کرد فرماندهان مالایی گروه تکفیری داعش در سوریه با تشویق حامیان خود برای انجام عملیات در کشور، در حال تلاش برای تقویت جایگاه خود در سلسله مراتب این گروه تروریستی هستند.

پلیس مالزی تاکنون بیش از 10 عملیات گروه تروریستی داعش را خنثی کرده است و چند عضو مالایی این گروه تکفیری تاکنون در چند عملیات انتحاری در سوریه و عراق به هلاکت رسیده اند.

مقام های امنیتی مالزی از فوریه سال 2013 تاکنون حدود 300 تن از افرادی را که در فعالیت های تروریستی دست داشتند، دستگیر کرده اند.

برآوردهای رسمی سازمان های اطلاعاتی جنوب شرق آسیا این است که بین یکهزار و 200 تا یکهزار و 800 تن از منطقه جنوب شرق آسیا به تروریست ها در سوریه و عراق پیوسته اند و دستکم 100 تن از آنها را مالزیایی ها تشکیل می دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید