آشنایی با پدیده‌های لیگ برتر فوتبال ایران

کدخبر: ۱۶۸۵۵۳
در پایان لیگ شانزدهم، پنج پدیده لیگ بیشتر از دیگران خود نمایی می کردند.
آشنایی با  پدیده‌های لیگ برتر فوتبال ایران

 هر چند که گزینه‌های خیلی بیشتری برای جای گرفتن در این لیست آماده بودند، ولی هر کدام بنا به دلایلی جای خودشان را به این پنج نفر دادند. به عنوان مثال امید نورافکن، فرشید اسماعیلی و میلاد سرلک با توجه به سن زیر 23 سال، می‌توانستند در این لیست جای بگیرند. ولی هر سه بازیکن فصل قبل هم در تیم‌شان بازی کردند و مطرح بودند. این‌ها بیشتر ستاره بودند تا پدیده. سن عبدالله‌زاده، ناصری، نیک‌نفس از 23 رد شد و در این لیست جای نگرفتند. امثال میلاد زکی‌پور هم کم نبودند که به دلیل بازی کردن در کمتر از نیمی از مسابقات، از جدول خط خوردند. پنج بازیکن پدیده لیگ شانزدهم را مرور می‌کنیم. 

سینا مریدی

بازیکن 21 ساله فولاد خوزستان در 1649 دقیقه از لیگ شانزدهم به میدان رفت. از هفده دیدار 90 دقیقه‌ای که سینا برای فولاد بازی کرد، در هشت مسابقه تیمش گلی دریافت نکرد. ضمن این که مریدی یک پاس گل هم ارسال کرد. مردی بیست‌ودومین بازیکن برتر فصل شد و از آنالیزورهای نود نمره 2.92 را دریافت کرد.

عارف غلامی

بازیکن تیم ملی جوانان یک پاس گل برای سپاهان داد. غلامی هفتادمین بازیکن برتر فصل شد و از آنالیزورهای نود نمره 3.17 کسب کرد. عارف حالا تیم‌ملی جوانان را برای رقابت‌های جام‌جهانی همراهی می‌کند. عارف غلامی بیست ساله است. 

محمدرضا مهدی‌زاده

دفاع خوش‌شانس تراکتورسازی، 1315 دقیقه برای تیمش بازی کرد. مهدی‌زاده از مصدومیت‌های هادی محمدی، از محرومیت تراکتورسازی از خرید دفاع و بازی ندادن به بیگ‌زاده و همچنین دعوای بنگر و قلعه‌نویی بهترین بهره را برد و نمایش خوبی داشت. 6 کلین‌شیت تراکتورسازی با حضور مهدی‌زاده رقم خورد. ضمن این که یک گل هم زد. نمره و جایگاه مهدی‌زاده با عارف غلامی یکی است.

امید جهانبخش

قاتل تراکتورسازی، جز هفت بازی در همه مسابقات این فصل صبای قم حضور داشت. جهانبخش چهار گل زد و یک بار هم با خطای پنالتی متوقف شد. هفت کلین‌شیت هم صبای قم با حضور او به ثبت رساند. امید هفتاد و هفتمین بازیکن برتر فصل لقب گرفت و نمره 3.19 را از آنالیزورهای برنامه نود کسب کرد. 

پیام ملکیان

پیام خرید هفته چهارم فرهاد کاظمی بود. ولی به قدری خوب بازی کرد که تا پایان فصل یکی از بازیکنان همیشه فیکس تیمش بود. ملکیان در این فصل چهار گل زد و یک پاس گل داد. شماره دو سیاه‌جامگان هفتادوهشتمین بازیکن فصل لقب گرفت و نمره 3.20 را از آنالیزورهای نود دریافت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید