چرا باید شاد باشیم؟

کدخبر: ۱۶۹۳۹۴
یک روانشناس گفت: شادی در انسان ارتباط تنگاتنگی با حس رضایت از زندگی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حسن صبوری ، اظهار کرد: به نظر می‌رسد شادی و شاد بودن جزو شروط اصلی برخورداری از بهداشت روانی ست.

صبوری مقدم ادامه داد: افلاطون و ارسطو و تقریبا تمامی متفکران برجسته گذشته، شادی را بهترین متاعی دانسته‌اند که از راه فعالیت قابل حصول است.

وی با بیان اینکه شادی از عمل هماهنگ عواطف یک شخصیت یکپارچه و کاملا منسجم ناشی می‌شود، گفت: بنابراین هرچه شخصیت غنی‌تر، متکامل‌تر و یکپارچه و منسجم‌تر باشد، علی رغم پیش آمدن انواع دردهای مختلف، ظرفیت بیشتری برای شادی دارد.

صبوری مقدم در خصوص اهمیت کارکردی شادی گفت: این اهمیت دوگانه است؛ شادی احساس مثبت شخصی و حس رضایتمندی ایجاد می‌کند. شادی به عنوان یک چسب اجتماعی عمل کرده و انسجام گروهی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: تاثیر شادی بر ما برخلاف غم است. وقتی غمگین هستیم احساس بی حالی و کناره گیری می‌کنیم، اما وقتی شادیم احساس علاقه و معاشرتی بودن خواهیم داشت و در بیشتر موقعیت‌ها خوش‌بین می‌شویم.

به گفته وی، خنده به تعامل اجتماعی کمک می‌کند و اگر لبخندها ادامه یابند، به شکل گیری روابط و تقویت آن در طول زمان کمک می‌کنند.

وی همچنین گفت: شادی و احساس مثبت، زندگی را جالب می‌کند و تجربیات ناکام کننده زندگی، ناامیدی و عاطفه منفی را متعادل می‌سازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید