حملات هوایی آمریکا به مقرهای القاعده در یمن

کدخبر: ۱۶۹۵۱۷
ارتش آمریکا صبح امروز (سه‌شنبه) حملاتی را علیه مقرهای القاعده در استان‌های البیضاء و مأرب یمن انجام داد که به کشته شدن چند عضو این گروه تروریستی انجامید.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع محلی گفتند که پهپادهای آمریکایی ساعت سه بامداد امروز (سه‌شنبه) حملاتی را علیه منطقه البدیع آل عواض در استان البیضاء انجام دادند. به دنبال این حملات بالگردهای آپاچی این کشور نیز به این مقرها حمله کردند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد که نیروهای آمریکایی حمله‌ای را به پایگاه‌های القاعده در یمن انجام دادند که به کشته شدن هفت فرد مسلح منجر شد.

این حمله نیز در ساعات اولیه صبح امروز در استان مأرب انجام شد.

فرماندهی نیروهای آمریکا در خاورمیانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ما در این عملیات با استفاده از سلاح سبک و حملات هوایی مشخص، هفت تروریست القاعده را از پای درآوردند.

همزمان با این حمله پهپادهای آمریکایی مناطق قبائل الاثیل و العذلان در استان مأرب را هدف قرار دادند. به دنبال آن نیز بالگردهای آپاچی حملاتی را انجام دادند که در پی آن چند خانه به آتش کشیده شد.

به نظر می‌رسد مقرهایی که مورد هدف قرار گرفته‌اند وابسته به القاعده باشند.

آمریکا در دوره اخیر حملات خود علیه القاعده در یمن را افزایش داده است. یمن از سال 2014 شاهد درگیری‌های مسلحانه میان انصارالله و نیروهای دولت مستعفی و حملات متجاوزانه ائتلاف عربی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید