شلیک اخطار به پهپاد کره شمالی / شبه جزیره در آماده باش

کدخبر: ۱۶۹۵۹۵
روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که شب گذشته نیروهای مرزی کره جنوبی به سمت یک پرنده ناشناس شلیک کرده اند. شلیک آنها به قصد سرنگونی نبوده و صرفا برای اخطار انجام شده است. گزارش های تکمیلی حاکی از آن است که این شی ناشناس یک پهپاد متعلق به ارتش کره شمالی بوده است. به دنبال این شلیک اخطار نیروهای کره جنوبی و آمریکایی حاضر در این کشور به حال آماده باش درآمدند.
شلیک اخطار به پهپاد کره شمالی / شبه جزیره در آماده باش

در همین راستا تابناک نیز نوشت : گفته می‌شود کره شمالی هواپیماهای بدون سرنشینی دارد که می‌توانند ظرف یک ساعت، سئول را هدف حمله خود قرار دهند.

پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن تایمز نوشت: به گفته یک مقام ارشد فراری از کره شمالی، ارتش این کشور حدود 300 تا 400 هواپیمای بدون سرنشین دارد که قابلیت حمل سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی را دارد و می تواند در مدت یک ساعت به سئول، پایتخت کره جنوبی برسد.

او گفته است این هواپیماها در زیر زمین نگهداری می شوند چون ماهواره های شناسایی آمریکا و دیگر کشورها در منطقه ای که دو کره را از هم مجزا می کند دائما مشغول عملیات تجسس هستند. او گفت در شرایط اضطراری این هواپیماهای بدون سرنشین در مدت یک ساعت می توانند به سئول برسند.

او گفت ارتش کره جنوبی ممکن است سامانه هایی برای جلوگیری و مقابله با اقدامات کره شمالی داشته باشد اما هواپیماهای پیونگ یانگ برای اینکه از رادارها فرار کنند توانمندی پرواز در ارتفاع کم را دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید