نتایج انتخابات 96 / آمار تفکیکی شعب رای گیری خارج از کشور + جدول

کدخبر: ۱۶۹۶۰۹
روزنامه شرق : بهترین راه برای تحلیل نتیجه انتخابات، بررسی آمار نهایی و تفکیکی آن است؛ البته به شرط آنکه ارائه شده باشد. دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری جمعه گذشته برگزار شد و ایرانیان داخل و خارج از کشور، هم‌زمان پای صندوق‌های رأی رفتند. ظهر شنبه آرا شمرده و نتیجه انتخابات اعلام شده بود.
نتایج انتخابات 96 / آمار تفکیکی شعب رای گیری خارج از کشور + جدول

 هر کدام از استانداری‌ها نیز به تفکیک نتیجه انتخابات را اعلام کردند؛ اما هنوز آمار دقیقی از نتیجه انتخابات در حوزه‌های خارج از کشور ارائه نشده است. وزارت امور خارجه روز شنبه بخشی از این آمار را در اختیار رسانه‌ها قرار داد؛ اما چند دقیقه بعد «به‌خاطر اشکالات و کاستی‌هایی» خواست که منتشر نشود. اصلی‌ترین کمبود مربوط به حوزه‌های رأی‌گیری در اروپا و آمریکاست. در فهرست ارائه‌شده از سوی وزارت خارجه، هیچ اشاره‌ای به نتیجه انتخابات در آلمان، اتریش، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، بلژیک، ایرلند، ایسلند، گرجستان و برخی از دیگر کشورها نشده بود.

 البته سفارت کشورمان در آلمان، نتیجه انتخابات در پنج حوزه برلین، فرانکفورت، هامبورگ، بن و مونیخ را ارائه کرد که بر اساس آن، از مجموع 12 هزار‌و٥٥٧ رأی مأخوذه، ١١هزار‌و ٩٢٦ رأی به روحانی، ٥٧٤ رأی به رئیسی، ٣٣ رأی به میرسلیم و ٢٤ رأی به هاشمی‌طبا تعلق داشت. آمار مربوط به انتخابات در آمریکای شمالی نیز بالاخره روز گذشته اعلام شد. غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائمی ایران در سازمان ملل، روز گذشته ضمن تشکر از ایرانیان مقیم آمریکای شمالی که با حضور در ٥٥ شعبه اخذ رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده‌ بودند، اعلام کرد: « این آمار رشدی تقریبا پنج‌برابری نسبت به آمار دور قبل را نشان می‌دهد و بالاترین سطح مشارکت ایرانیان خارج از کشور بوده است». آنچه در ادامه می‌آید، بر اساس همان آمار تکمیل‌نشده‌ای است که وزارت خارجه اعلام کرده بود. 

نتیجه آرای خارج از کشور انتخابات 96

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید