تنش امروز میان قطر و کشورهای عربی از کجا آغاز شد؟

کدخبر: ۱۶۹۷۱۰
جنجال از آنجا آغاز شد که خبرگزاری رسمی قطر (قنا) سه شنبه شب خبری از شیخ «تمیم بن حمد»امیر قطر منتشر کرد مبنی بر اینکه وی تصریح کرده که دامن زدن به تنش با ایران به عنوان کشوری قدرتمند به مصلحت نیست و خواستار پرهیز از هرگونه تنش با تهران شده است.

خبرگزاری ایرنا در کانال رسمی خود نوشت : همچنین بر اساس خبر قنا، وی درباره روابط کشورش با ایران گفت که ایران وزنه‌ منطقه اسلامی به شمار می رود که نمی توان آن را نادیده گرفت و قطر روابط قوی با آمریکا و ایران را حفظ می کند.

امیر قطر افزود: دامن زدن به اختلاف با ایران به عنوان کشوری قدرتمند که ثبات منطقه را تضمین می کند، به مصحلت نیست.

همچنین وی از حزب الله لبنان به عنوان جنبش مقاومت یاد کرد دولت قطر کمی بعد این خبر را غیر واقعی و نتیجه عملیات هکرها دانست.

رسانه های عربستان سعودی وامارات اما با رد تصریحات دولت قطر در باره هک شدن خبرگزاری رسمی این کشور، حملات شدیدی را علیه دوحه آغاز کردند و شبکه الجزیره این کشور در امارات فیلتر شد

با وجود اعلام هک شدن خبرگزاری قطر، برخی رسانه های وابسته به عربستان همچنان خط نفی ادعای قطر را دنبال کرده و حتی مدعی شدند فایل صوتی اظهارات امیر قطر در این باره (در خصوص ایران) موجود است.

از این گذشته، رسانه های سعودی و اماراتی می گویند اگر فرض را بر هک شدن سایت خبرگزاری قطر هم بگذاریم این سوال همچنان وجود دارد که چرا در توییتر این رسانه هم اظهارات امیر قطر منتشر شده است؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید