رونالدو زیر آوار افشاگری های «فوتبال لیکس»

کدخبر: ۱۶۹۷۴۹
از آذر گذشته که وب سایت «فوتبال لیکس» فاش کرد در جریان انتقال برخی بازیکنان طراز اول جهان و فوتبال فرانسه برای فرار مالیاتی اقدامات غیرقانونی انجام شده، دادستانی فرانسه تحقیق در این باره را آغاز کرده است. این تحقیقات نشان می دهد برخی از فوتبالیست ها بزرگ جهان از جمله کریستیانو رونالدو، دی ماریا، و... تخلفات بزرگ مالیاتی انجام داده اند.
رونالدو  زیر  آوار افشاگری های «فوتبال لیکس»

مقامات دارایی مسئول تحقیق در مورد فریبکاری مالیاتی رونالدو، جریمه احتمالی برای این فوق ستاره را زندان می دانند.رونالدو متهم است که در فعالیت‌های جنبی خود در جزایر ویرجین انگلیس 150 میلیون یورو را پنهان کرده است.همچنین اخبار حاکی از آن است که ستاره پرتغالی رئال مادرید از سال 2011 تا 2014، پانزده میلیون یورو از مالیات درآمد حق تصویر خود را پرداخت نکرده است اما این موضوع باعث اختلاف نظر شدیدی بین بازرسان مالیاتی اسپانیا شده و برخی معتقد به اعلام جرم علیه رونالدو و برخی به دنبال حل و فصل ماجرا در چارچوب قوانین اداری هستند. در حال حاضر بازرسان مالیاتی به دنبال این هستند که امکان ایجاد یک پرونده کیفری را برای رونالدو فراهم سازند اما در مورد پرونده رونالدو بین بازرسان مالیاتی و مسئولان دادستانی اختلاف نظر وجود دارد.در حالی که همچنان اختلاف نظر بین جریمه شدن یا نشدن رونالدو وجود دارد، مارکا ادعا کرده است که در اداره مالیات اسپانیا برای تخلف رونالدو، 15 ماه تا 5 سال زندان را تخمین می زنند!

«مدیاپارت» که اسناد فوتبال لیکس را منتشر کرده، مدعی است دی‌ماریا که در سال 2015 از منچستریونایتد به تیم پاریسی آمده و همچنین پاستوره با استفاده از فعالیت‌های اقتصادی حاشیه‌ای میلیون‌ها یورو درآمد کسب کرده‌اند.براساس گزارش مدیاپارت، پاری‌سن‌ژرمن قراردادی با یک شرکت بین‌المللی در پاناما بسته که بنا بر آن سهمی از درآمدهای بازیکنان را دریافت می‌کند هرچند خود باشگاه مدعی است هرگز بابت فرار مالیاتی بازیکنان خود کمیسیونی دریافت نکرده.

اما باشگاه پاریسی می‌گوید قرارداد دی‌ماریا و پاستوره به صورت کاملا قانونی بسته شده و تمام اسناد و مدارک مورد نیاز تحویل داده شده است.

از سوی دیگر پلیس فرانسه همچنین خانه امیلیانو سالا، مهاجم آرژانتینی نانت و دفتر پاری‌سن‌ژرمن را زیر و رو کرده است. این نخستین سری از تحقیقات پلیس در رابطه با فرار مالیاتی است که به همراهی کنسرسیوم رسانه‌ای با عنوان «همکاری‌های تحقیقاتی اروپایی» انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید