واکنش وزیر نفت به اتهامات واردشده به وزارت نفت در دوران انتخابات:

زنگنه کوتاه نیامد / در انتخابات متوجه شدم چرا عده‌ای با قراردادهای جدید نفتی مخالفند

کدخبر: ۱۶۹۷۶۱
روزنامه شرق نوشت: کوتاه نمی‌آید، می‌گوید جواب همه حرف‌هایی را که در این مدت زده شده، به‌موقع خواهد داد تا در حافظه مردم ماندگار شود. وزیر نفت در نشستش که در حاشیه امضای قرارداد ساخت داخل لوله‌های مغزی CRA همراه با انتقال دانش فنی و فناوری ساخت بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های TUBACEX اسپانیا و فولاد اصفهان برگزار شده بود، گفت: این‌طور نیست که هرکسی هر حرفی خواست بزند و بعد بگویید صلوات بفرستید، ما رها نمی‌کنیم، چه سرکار باشیم و چه سرکار نباشیم، پاسخ خواهیم داد، درحال‌حاضر هم که سر کار هستیم. زنگنه گفت: مردم باید بدانند چه کسی به حرفی که می‌زند پایبند است. سیاست ما در دولت آینده همین خواهد بود و با قدرت بیشتر ادامه خواهیم داد.
زنگنه کوتاه نیامد / در انتخابات متوجه شدم چرا عده‌ای با قراردادهای جدید نفتی مخالفند

بیژن زنگنه با بیان اینکه قرارداد یادشده می‌توانست قبل از انتخابات امضا شود، بیان کرد: من به دو دلیل موافق نبودم این قرارداد قبل از انتخابات امضا شود؛ یکی از این دلایل این بود که اهمیت امضای این قرارداد در غوغای انتخابات گم می‌شد و دلیل دیگر این بود که اگر این قرارداد قبل از انتخابات امضا می‌شد، عده‌ای می‌گفتند تبلیغی برای ریاست‌جمهوری است. 

‌عزت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری تمدید شد

به گزارش خبرگزاری‌ها، وزیر نفت با بیان اینکه عزت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری تمدید شد، افزود: ملت ایران نشان داد از نظر سیاسی پخته‌ترین و عاقل‌ترین ملت در منطقه است، درحالی‌که در خیلی از کشورها ملتی تشکیل نشده و مردم به‌صورت قومی و قبیله‌ای رأی می‌دهند، مردم ایران بر مبنای یک دیدگاه روشن از آینده اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود و فرزندان‌شان رأی دادند. زنگنه ادامه داد: روشنفکران منطقه غبطه چنین مشارکتی را برای کشور خودشان می‌خورند. ایران از نظر درک سیاسی کشور اول منطقه است و انتخابات یادشده انتخاباتی فراتر از انتخاب رئیس‌جمهور و انتخاب راه چگونه‌زیستن بود. وی با تأکید بر اینکه ایران تمایل دارد با دنیا در تعامل و دوستی باشد، تصریح کرد: بسیاری از افراد می‌گفتند بعد از تحریم توجه به ساخت داخل کم می‌شود که من پاسخ دادم بعد از تحریم به ساخت داخل توجه خواهد شد. اگر درحال‌حاضر تحریم‌ها وجود داشتند، نمی‌توانستیم لوله‌های CRA را بسازیم. صفر تا صد این لوله‌ها کمتر از سه سال در داخل کشور ساخته خواهد شد و می‌توانیم صادرات CRA را به منطقه داشته باشیم.

وزیر نفت با بیان اینکه از دوسال‌و‌نیم پیش قرارداد ساخت ۱۰ قلم کالای اساسی صنعت نفت امضا شد، گفت: یکی از مهم‌ترین این قراردادها CRA بود که ارزش این قرارداد بیش از پنج‌هزارو ٥٠٠‌ میلیون یورو است. زنگنه درباره ساخت CRA توضیح داد: برای ساخت این لوله‌ها مناقصه برگزار شد که در این مناقصه فولاد اصفهان و توباچک اسپانیا برنده شدند. ما باید از این شرایط استفاده کنیم، شرایطی است که شرکت‌های خارجی در زمینه‌های مختلف ساخت تجهیزات مشارکت می‌کنند. 

‌وزارت نفت لج‌باز نیست

وی ادامه داد: من در زمان انتخابات متوجه شدم چرا عده‌ای با قراردادهای جدید نفتی مخالفت می‌کردند. این افراد واقعا کشور را عقب انداختند و به مردم ضرر زدند. البته افرادی بودند که انتقادهای آنها دلسوزانه بود و ما می‌پذیرفتیم. برخی گفتند وزارت نفت ۵۵ دفعه قراردادهای جدید نفتی را اصلاح کرد. من پاسخ دادم این موضوع نشان می‌دهد ما لج‌باز نیستیم، البته قراردادها ۵۵ دفعه اصلاح نشد. من هر بار که قراردادها اصلاح می‌شدند، عددی روی آنها می‌گذاشتم که این نشان‌دهنده تعداد دفعات نبود. 

‌مشکل قراردادهای نفتی در انتخابات حل شد

زنگنه همچنین در ادامه با اشاره به قراردادهای جدید نفتی، گفت: بخش مهمی از موانع اجرای قراردادها در ۲۹ اردیبهشت برطرف شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید