چرا مولوی عبدالحمید در حمایت از روحانی بیانیه صادر نکرد؟

کدخبر: ۱۶۹۸۱۵
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه بیشتر مردم استان می دانستند که شما در انتخابات ریاست جمهوری به دکتر روحانی گرایش دارید چرا علنا از ایشان اعلام حمایت نکردید، گفت: اگر در حمایت از روحانی بیانیه صادر نکردم به این دلیل بود که ستادهای سایر نامزدهای انتخابات باید به فعالیت انتخاباتی خودشان به صورت دموکراتیک ادامه می دادند.
چرا مولوی عبدالحمید در حمایت از روحانی بیانیه صادر نکرد؟

به گزارش ایرنا ، وی افزود: افراد زیادی در ایام انتخابات به من مراجعه و اعلام کردند که می خواهیم با فلان ستاد همکاری کنیم ما نیز گفتیم شما آزاد هستید.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: در دوره قبلی انتخابات افراد بسیار زیادی آمدند که در حمایت از روحانی بیانیه بدهید که ما به خاطر عوارض آن خودداری کردیم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه ممکن بود حساسیت زیادی به وجود بیاید بیانیه ندادیم و از روی حکمت کار کردیم.

وی افزود: مردم در انتخابات سمت و سو را می دانند و به همان سمت فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: مردم ما هوشیارند و می دانند به چه کسی رای بدهند البته ممکن است یک مشورت سبب شود به یک سمت تمایل بیشتری نشان دهند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: با این وجود در تهران شورای راهبردی تشکیل دادیم که با نامزدهای ریاست جمهوری مذاکره و درخواست های اهل سنت را مطرح کنند.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: این شورا پس از مذاکره با نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری به این نتیجه رسیدند که خواسته های اهل سنت را روحانی بهتر برآورده می کند.

وی ادامه داد: برخی افراد به ما گفتند که شما همیشه از اصلاح طلبان حمایت می کنید یک بار هم اصول گرایان را تجربه کنید که به شوخی گفتم اصول گرایان ما را اصلا قبول ندارند.

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم به سمت اصول گرایان چرخش کنیم این چرخش هزینه دارد و هزینه آن نیز بکارگیری اهل سنت در سطوح حکومت است.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه شورای راهبردی از روحانی حمایت کرد ما هم دعا کردیم و نتیجه بسیار خوبی داشت.

وی بیان کرد: در این دوره از انتخابات افراد بیشتری پای صندوق های رای حضور پیدا کردند.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان با اشاره به نقش احزاب در انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: قبل از اینکه احزاب وارد صحنه شوند علما نقش موثری داشته و دارند.

مولوی اسماعیل زهی افزود: علما و سران طوایف در تمام احوالات در کنار مردم بودند و مردم نیز همکاری بسیار خوبی با علما دارند.

وی اظهار داشت: احزاب و تشکل ها در جامعه نقش موثری دارند و ما نیز از احزاب و تشکل هایی که در سیستان و بلوچستان در راستای منافع مردم حرکت کنند حمایت می کنیم.

وی افزود: خواسته ها و نیازمندی های مردم باید از کانال های مختلفی پیگیری شود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: وجود احزاب، علما و معتمدان در جامعه برای برطرف کردن مشکلات مردم لازم و ضروری است و باید با یکدیگر نهایت همکاری را داشته باشند.

وی با تشریح نقش رسانه ها در این بخش بیان کرد: اصحاب رسانه باید واقعیت ها را به جامعه منتقل کنند و معتقدیم که اگر مشکلات از این طریق مطرح شود زودتر به نتیجه می رسد.

مولوی اسماعیل زهی با تقدیر از فعالیتهای خوب و گسترده خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان اظهار داشت: از خبرگزاری جمهوری اسلامی به دلیل ارتباطات و فعالیتهای گسترده و خوب و اینکه واقعیت ها را به جامعه منتقل می کند تشکر می کنم.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی از اقوام و مذاهب مختلف تشکیل شده است، تصریح کرد: همه ما اعم از شیعه، سنی، مسیحی، یهودی و غیره ایرانی هستیم و باید به یک دید نگریسته شویم.

وی افزود: اهل سنت مشکلاتی دارند که باید برطرف شود یکی از مهمترین مشکلات در زمینه استخدام و واگذاری مسئولیتهاست که متاسفانه مذهب فرد سئوال می شود حتی در برگه پذیرش بیماران در بیمارستان از مذهب سئوال می شود. 

وی ادامه داد : در استخدامی ها نباید مذهب مطرح باشد زیرا مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

وی اضافه کرد: برخی از اهل سنت به خاطر اینکه استخدام شوند مذهب خودشان را شیعه اعلام کردند.

وی اظهار داشت: ما معتقدیم که اقوام و مذاهب در جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی نداشته باشند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: خط کشی بین شیعه و سنی در آزمون های استخدامی سبب ایجاد تبعیض و اختلاف می شود.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: ما همه ایرانی هستیم و کشور متعلق به همه اقوام و مذاهب است. 

وی بیان کرد: ما در خواست داریم که وقتی فردی برای استخدام مراجعه می کند تنها مسلمان بودن او را سوال کنند و از مذهب فرد نپرسند و فقط به شایستگی افراد توجه شود.

وی افزود: توجه به ایرانی بودن فرد سبب می شود که از همه شایستگان اقوام و مذاهب در مناصب حکومتی استفاده و شایسته سالاری حاکم شود.

وی ادامه داد: نوع نگاه به همه هموطنان باید ملی باشد نه مذهبی اگر مذهبی باشد سایر مذاهب از ما جدا می شوند.

مولوی اسماعیل زهی بیان کرد : از مواضع رسانه ها حتی رسانه های منتقد حمایت می کنیم.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با بیان اینکه اختلاف میان مذاهب به ضرر دین مبین اسلام است، گفت: جنگ بین شیعه و سنی را از لحاظ شرعی حرام می دانم و باید با همدیگر وحدت و اتحاد داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل شورای مشورتی مسجد مکی در انتخابات شورای شهر گفت: این شورا براساس تخصص و تعهد نامزدها را انتخاب و به مردم معرفی می کند.

وی بیان کرد: این شورا بدون در نظر گرفتن مسایل جانبی تنها به تخصص و دانش افراد توجه دارد و تاکید شد از افراد متخصص و متعهد حمایت کند.

وی ادامه داد: داشتن شورای شهری متخصص و متعهد حق مردم زاهدان است.

وی بیان کرد: اعضای شورای شهر باید عملکردشان را به شورای مشورتی ارایه کنند.

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان گفت: در مدیریت های مرکز استان باید یک تعادل برقرار شود.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داشت: ائتلاف ها وقتی قومی و مذهبی شوند عوارض بسیار زیادی دارد اما اگر بدون این موارد باشد اشکالی ندارد. 

وی افزود: شورای مشورتی باید به اعضای شورای شهر مشورت بدهد و از آنها عملکرد بخواهد.

وی تاکید کرد: داشتن شورای تخصصی حق مردم زاهدان است که به عمران و آبادانی شهر کمک کنند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: سفر ترامپ به عربستان برای حفظ منافع آمریکا، فروش سلاح، گسترش اختلاف میان مسلمانان و حمایت از رژیم اشغالگر قدس انجام شده است.

وی بیان کرد: آنچه از سفر ترامپ به عربستان مسلم است اینکه حضور پرشور و با شکوه ملت ایران در انتخابات این سفر را برای رئیس جمهوری آمریکا تلخ کرد.

وی با بیان اینکه حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات بی نظیر بود، افزود: ترامپ در سفر خود به عربستان این درس را گرفت که ملت ایران همیشه در صحنه حضوری پرشور دارند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: ملت هایی که با همدیگر متحد هستند دشمنانشان توان مقابله با آن ملت ها را نخواهند داشت.

وی بیان کرد: سفر ترامپ به منطقه به دلیل اینکه حسن نیت ندارد به ضرر مسلمانان است زیرا اگر وی و سران آمریکا حسن نیت داشتند باید برای حل اختلافات میان کشورهای اسلامی کمک می کردند.

وی تصریح کرد: ترامپ به منطقه سفر کرد تا به اختلافات و تفرقه دامن بزند.

وی ادامه داد: ترامپ به عربستان سفر کرد تا علاوه بر ایجاد تفرقه از اسراییل نیز حمایت کند.

وی خاطر نشان کرد: ما سفر ترامپ به منطقه را به خیر هیچ کشور مسلمانی نمی دانیم.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: امریکا به دنبال این است که سلطه خودش را در کشورهای اسلامی بیشتر کند.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داست: برای مسلمانان لازم است تا در این شرایط حساس با هم متحد باشند و از تفرقه پرهیز کنند.

وی ادامه داد: شماری از کشورهای اسلامی آنقدر وابسته هستند که بدون بیگانگان نمی توانند کاری انجام دهند.

وی بیان کرد: سفر ترامپ به عربستان در راستای منافع امریکا انجام شد تا بتواند سلاح های خودش را بفروشد.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: تا زمانی که اسرائیل فلسطین را آزاد نکند کشورهای اسلامی نباید با این رژیم رابطه برقرار کنند.

مولوی اسماعیل زهی با تاکید بر وحدت مسلمانان اظهار داشت: اختلاف میان مسلمانان به ضرر اسلام و به نفع رژیم اشغالگر قدس است.

وی افزود: به دلیل اینکه کشورهای اسلامی با یکدیگر اختلاف دارند هم اینک اسراییل در امنیت کامل به سر می برد.

وی گفت: کسی که به حل اختلاف بین کشورهای اسلامی کمک نکند از نظر ما گناهکار است.

وی با اشاره به سفر خود به عربستان گفت: در این سفر مطرح کردیم که مردم ایران برای تشرف به مراسم حج علاقه بسیار زیادی دارند.

وی گفت: انتظار است مسئولان نظام جمهوری اسلامی با کشور عربستان به گفت و گو بنشینند و مشکلات را با گفتمان حل و سفارتخانه های خود را راه اندازی کنند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به نقش رسانه ها در آگاه سازی جامعه اظهار داشت: بسیاری از مشکلات جامعه از طریق رسانه ها منتقل و سبب حل سریعتر آنها می شود.

مولوی اسماعیل زهی اظهار داست: با توجه به اینکه رسانه ها تاثیرات بسیار زیادی در جامعه دارند باید ارتباط رسانه با حوزه بیشتر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید