والدین آلمانی در صورت واکسینه نکردن فرزندشان جریمه خواهند شد

کدخبر: ۱۶۹۹۰۲
دولت آلمان قصد دارد طرحی را به اجرا بگذارد که بر مبنای آن پدر و مادری که واکسینه شدن فرزندان خود را رد کرده‌اند تا بیش از ۲۸۰۰ دلار جریمه شوند.

به گزارش ایسنا، "هرمان گروهه" وزیر بهداشت این کشور گفته است که به خاطر شیوع بیماری سرخک قانون باید سخت‌تر شود.

او افزود: با ادامه مرگ و میرهای ناشی از سرخک، کسی نمی‌تواند نسبت به این امر مهم بی‌تفاوت بماند.

دولت آلمان می‌خواهد مهدهای کودک درباره مواردی که پدران و مادران نتوانسته‌اند اسناد پزشکی دال بر واکسینه شدن کودکشان را ارائه کنند گزارش بدهند.

بر مبنای طرح جدید عدم ارائه چنین سندی می‌تواند موجب اخراج کودک از مهد شود. انتظار می‌رود این طرح در ماه آینده به تصویب برسد.

ایتالیا تاکنون در سال جاری نسبت به تمام طول سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به سه برابر بیشتر موارد ابتلا به سرخک را ثبت کرده است.

هفته گذشته دولت ایتالیا حکم داد که والدین باید قبل از ثبت نام فرزندان خود در مدارس دولتی آنها را در برابر ۱۲ بیماری شایع واکسینه کنند. این بیماری‌ها شامل سرخک، فلج اطفال، سیاه سرفه و هپاتیت ب می‌شوند.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، موسسه "روبرت کخ" گزارش داده است که در آلمان تا اواسط ماه آوریل سال جاری ۴۱۰ مورد سرخک ثبت شده، در حالی که در تمام طول سال ۲۰۱۶، شمار مبتلایان به این بیماری ۳۲۵ نفر بوده است.

این موسسه تاکید کرده علاوه بر کودکان همه بزرگسالان متولد سال ۱۹۷۰ نیز باید در برابر سرخک واکسینه شوند، مشروط بر این که تاکنون در برابر این بیماری واکسینه نشده باشند یا اینکه فقط یک بار واکسن تزریق کرده باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید