چرخش نرم آقای وزیر / نیم نگاه عباس آخوندی به شهرداری تهران

کدخبر: ۱۷۰۱۳۸
در بدنه کارشناسی کشور این نظر وجود دارد که شهردار تهران باید فردی باشد که در عین داشتن دانش شهری، قدرت لابی با دولت و دیگر دستگاه های موثر کشور را نیز داشته باشد. به همین دلیل گزینه های زیادی پیش رو قرار نمی گیرند. اسحاق جهانگیری و عباس آخوندی دو چهره در سطح ملی هستند که با سابقه اجرایی روشنی برای این پست مهم از سوی صاحب نظران مسائل شهری پیشنهاد شده اند.
چرخش نرم آقای وزیر / نیم نگاه عباس آخوندی به شهرداری تهران

به گزارش اقتصادنیوز ، اگر چه نظر مساعدی در میان کارشناسان روی اسحاق جهانگیری وجود دارد اما منابع آگاه عنوان کرده اند که او تمایلی به ترک دولت حسن روحانی ندارد.

گزینه بعدی عباس آخوندی است. گزینه ای که از سوی کارشناسان مناسب شهرداری کلانشهر تهران ارزیابی می شود و آنگونه که شواهد نشان می دهد خودش نیز به میل برای این پست نیست. هر چند که به طور شفاف در این مورد سخن نگفته باشد.

آخوندی در دو روز گذشته با روزنامه اعتماد مصاحبه کرده و در روزنامه شرق مطلبی از وی به چاپ رسیده است که در هر دو مورد محور سخن این بار نه دیگر مسکن مهر و آزادراه تهران شمال، بلکه نحوه اداره شهر تهران بوده است.

آخوندی در مصاحبه خود با روزنامه اعتماد به طور بی پرده ای از نحوه مدیریت تهران در دوران محمدباقر قالیباف انتقاد کرده است. او در این گفتگو در نقش یک رقیب ظاهر شده و از ترافیک تا ساخت و ساز و کیفیت زندگی در تهران را نقد کرده است.

از سوی دیگر آخوندی در کانال تلگرام خود نیز در روزهای اخیر توجه ویژه ای به مباحث شهری نشان می دهد. تمامی اینها نشان از آن دارد که وزیر راه و شهرسازی سودای اداره کلانشهر تهران را در سر می پروراند و اینگونه خود را در معرض رصد شورای شهر پنجم قرار داده است. و البته در این میان گزینه ای مناسب از سوی بسیاری از کارشناسان نیز به حساب آمده است.

باید دیگر شورای شهر پنجم عباس آخوندی ها را نیز می بیند یا از قبل تصمیم خود را گرفته است!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید