خسارت جزئی اماکن دیپلماتیک ایران در پی انفجار کابل

کدخبر: ۱۷۰۵۵۳
سخنگوی وزارت خارجه ایران میزان خسارات وارده به اماکن دیپلماتیک ایران را در پی وقوع انفجار تروریستی در کابل، جزئی اعلام کرد و گفت: امور جاری تا ساعاتی دیگر از سر گرفته خواهد شد.
خسارت جزئی اماکن دیپلماتیک ایران در پی انفجار کابل

بهرام قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص خسارات احتمالی وارده به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کابل اظهار داشت: همانگونه که مطلع شدید این انفجار انتحاری در منطقه دیپلماتیک کابل رخ داده که اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران نیز در آن محدوده قرار دارد. 

وی افزود: شدت انفجار به حدی بوده است که خسارات بسیاری به ساختمان های اطراف محل وقوع انفجار تا شعاع صدها متری وارد شده است که البته صدماتی جزئی به اماکن متعلق به کشورمان هم وارد شده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: خوشبختانه این خسارات، زیاد نبوده و به کارکنان سفارت هم آسیبی نرسیده است و امور جاری تا ساعاتی دیگر از سر گرفته خواهد شد.

حوالی ساعت 8.30 دقیقه صبح امروز - چهارشنبه - انفجاری در مقابل سفارت آلمان در کابل و در مقابل دفتر امنیت ملی افغانستان، پایتخت این کشور را به لرزه درآورد. 

طبق گزارش مقام های امنیتی به خبرنگاران، مواد منفجره در یک تانکر آب جاسازی شده بود و حدود 7 متر گودالی عمیق در محل انفجار ایجاد کرده است. 

انفجار در حدود 200 متری سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل به وقوع پیوسته است.

سفارت انگلیس نیز در 100 متری محل انفجار واقع شده، اما گزارشی از تلفات به ساختمان این نمایندگی سیاسی در کابل منتشر نشده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید