سمت راست پرسپولیس چگونه ایمن شده است؟

کدخبر: ۱۷۰۶۱۹
برای صادق محرمی دیگر نمی‌توان از لفظ پدیده سود برد و او اکنون ستاره سرخپوشان در سمت راست دفاعی این تیم شده است.
سمت راست پرسپولیس چگونه ایمن شده است؟

در حالی که طی روزهای ابتدایی حضور ثابت این وینگر سابق ملوان در سمت راست دفاعی پرسپولیس او توانست با عملکردش به پدیده این تیم تبدیل شود، اکنون با تداوم درخشش او می توان او را ستاره شماره 17 این تیم نامید.

صادق محرمی که به واسطه حضور چهره‌های نامدار در سمت راست دفاعی و تهاجمی پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی به عنوان یک نیمکت نشین صرف شناخته می‌شد، رفته رفته توانست خود را به برانکو ایوانکوویچ تحمیل کرده و با بازی‌های زیبایش دلبربایی کند.

محرمی با همین عملکرد درخشان در نهایت نیز توانست به مهره ثابت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا نیز تبدیل شده و در 8 دیداری که به میدان رفته، سه بار در تیم منتخب آسیا حضور یابد که آخرین آن مربوط به بعد از جدال برگشت برابر لخویا بود.

 صادق محرمی با 62 تماس با توپ بیشترین آمار را در جدال با لخویا در بین بازیکنان خط دفاعی به خود اختصاص داده و با 25 پاس تنها از حسین ماهینی در این خط کمتر اقدام به ارسال پاس کرده بود. با اینحال او با 5 اقدام به تکل نیز از این حیث نسبت به دیگر هم‌پستی‌های خود آمار بهتری به جا گذاشته و دو بار اقدام به متوقف کردن حریف و یک بار نیز روی او خطا صورت گرفته است.

نکته جالب توجه اینکه او در 18 دوئلی که در این بازی پشت سر گذاشته در 14 اقدام موفق بوده تا آماری بی‌نظیر به خود اختصاص دهد و در هر دو دوئل هوایی خود نیز به برتری دست یابد.

محرمی در این رقابت‌ها 292 پاس به خود اختصاص داده که از این تعداد 238 پاس موفق داشته و آمار موفقیت 82 درصدی را به خود اختصاص داده است. 71 دوئل برای او طی 8 دیدار برتری در 33 دوئل را به همراه داشته و در 5 نبرد هوایی نیز دو پیروزی به نام او ثبت شده که هر دو در دیدار پایانی رقم خورده است. از مجموع 26 تکلی که این بازیکن روی توپ حریفان رفته 18 بار موفق عمل کرده و در 20 باری که داور اعلام خطا داشته 11 بار به دلیل رخ دادن آن روی او و 9 بار خطای او اعلام شده است. 

در فاز تهاجمی او تنها یک بار اقدام به شوتزنی داشت که خارج از چارچوب بود و از 25 ارسالی که داشته تنها 6 ارسال موفق به نامش ثبت شده و به نظر می‌رسد باید روی این بخش از توانایی ها و خصوصیات که نقش زیادی برای موفقیت وینگر و مدافع راست دارد باید تمرکز و تمرین بیشتری داشته باشد. محرمی البته 7 بار اقدام به ایجاد موقعیت برای تیمش کرده و در این زمینه نیز موفقیت بوده است.

محرمی که با 21 سال از ستاره‌های آینده دار فوتبال ایران شناخته می‌شود تا به اینجای مسابقات سه بار توانسته به عنوان بازیکن منتخب هفته لیگ قهرمانان انتخاب شود تا خیال هواداران و برانکو ایوانکوویچ را از سمت راست این تیم راحت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید