بیمارستان های فرسوده پایتخت وضعیت بحرانی دارند

کدخبر: ۱۷۰۷۲۱
عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از بی توجهی به نوسازی بافت فرسوده بیمارستان های تهران، گفت: فرسودگی بیمارستان های دولتی خسارت های پس از وقوع بحران را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر رنجبرزاده افزود: در یک دهه گذشته برای نوسازی، بازسازی و افزایش تعداد بیمارستان های کشور به ویژه در شهرهای کوچک اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است، اما در تهران متناسب و متناظر با شهرستان ها توجه به نوسازی بافت فرسوده در دستور کارنبوده است؛ اما برای مراکز استان ها و شهرستان ها معمولا اعتبارات قابل قبولی برای نوسازی بافت فرسوده درمانی در نظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات و منابع لازم برای نوسازی بافت فرسوده در تهران باید از سوی دولت اختصاص پیدا کند، ادامه داد: بیمارستان های فعال درتهران متعلق به مردم این شهر نیست و بیماران بسیاری از استان های مختلف کشور به تهران برای استفاده از خدمات درمانی مراجعه می کنند، بنابراین انتظارمی رود که بیمارستان های تهران با عمر بیش از ۴۰ سال دردستورکار برای نوسازی و بازسازی قرارگیرند.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه در صورت وقوع بحران در تهران مراکز درمانی و بیمارستان های فرسوده درمعرض خطر جدی هستند، تصریح کرد: نمی توان نسبت به ساخت بیمارستان های جدید و نوسازی بافت فرسوده درمانی بی اهمیت بود، زیرا اگر بحرانی مانند زلزله در تهران رخ دهد، نه تنها مردم بسیاری جان خود را از دست می دهند بلکه ساختمان های فرسوده بسیاری همانند مراکز درمانی نیز تخریب شده و در این شرایط نمی توان در امدادرسانی اقدامات قابل قبولی را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه فرسودگی و ایمنی پایین مراکز درمانی در پایتخت به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، افزود: مقاوم سازی و بهسازی مراکز درمانی سیاستی است که طی چند سال گذشته مورد توجه مسئولان بوده است، اما این سیاست ها در مقاطع مختلف به دست فراموشی سپرده شده و در تهران به دلیل مشکلات اقتصادی این موضوع کمرنگ بوده است؛ بنابراین باید با نوسازی بافت فرسوه از خسارت های احتمالی پس از وقوع بحران در کشورجلوگیری کرد و شرایط را برای پذیریش بهتر بیماران فراهم کرد.

رنجبرزاده با بیان اینکه تعامل دولت و مجلس در ساخت و سازهای جدید بیمارستانی ضروری است، تصریح کرد: در پایتخت به دلیل مشکلات اعتباری و هزینه های بالای ساخت و ساز و نبود فضای کافی برای ساخت و سازهای جدید بحث ایجاد بیمارستان های جدید خیلی مورد توجه مسئولان نبوده است؛ از این رو یه دلیل نبود اعتبارات بخش نوسازی بافت فرسوده  درمانی در اولویت های بعدی قرار گرفته است.

عضو هیات رئیسه مجلس،گفت: متاسفانه بسیاری از بیمارستان های دولتی در تهران قدمت ۴۰ ساله داشته و باید نوسازی آنها در شهرهای بزرگ ازجمله تهران هر چه سریعتر در دستور کار قرارگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید