سفید کردن دندان با طب سنتی!

کدخبر: ۱۷۱۶۷۵
یک کارشناس طب سنتی گفت: شستن دندان‌ها با ترکیبی از زاج سوخته، جوی سوخته، زغال بید و کف دریا برای سفیدکردن دندان و تقویت لثه بی‌نظیر است.

تسنیم؛ سید جواد علوی درباره حفظ سلامت دندان از دیدگاه طب سنتی اظهار کرد: اصلاح دستگاه گوارش و وضعیت هضم در معده در حفظ سلامت معده مؤثر است.

وی افزود: قی مکرر برای دندان مضر است به‌خصوص قی مواد ترش همچنین جویدن چیزهای سخت برای دندان مضر است مخصوصاً اگر شیرین باشد مانند آب‌نبات و انجیر خشک بنابراین باید از مصرف چنین موادی پرهیز کرد.

این کارشناس طب سنتی متذکر شد: خوردن چیزهای کُند‌کننده دندانها مانند ترشیها و میوه‌های خام ترش, خوردن نوشیدنی‌های بسیار گرم و بسیار سرد پشت سر هم به دندان آسیب وارد می‌‌کند.

علوی یادآور شد: استفاده از مسواک به‌اعتدال, استفاده از خلال دندان  بعد از غذا و مالیدن نمک با عسل به دندانها, به تقویت دندان کمک می‌کند؛ بهتر است هنگام خواب دندان‌ها را با روغن گل‌سرخ در افراد گرم‌مزاج و روغن ناردین در افراد سردمزاج چرب کرد.

وی تصریح کرد: شستن دندانها با ترکیبی از زاج سوخته، جوی سوخته، زغال بید و کف دریا برای سفید کردن دندان و تقویت لثه بی‌نظیر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید