با تحریم‌های جدید آمریکا چیزی از برجام باقی نمی‌ماند

کدخبر: ۱۷۲۰۶۱
روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:
با تحریم‌های جدید آمریکا چیزی از برجام باقی نمی‌ماند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با تحریم‌های جدید آمریکا؛ چیزی از برجام باقی نمی‌ماند.

فواد ایزدی گفت: اگر طرح جدید تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان تصویب شود مشکلاتی را به صورت ریشه‌ای در برجام ایجاد خواهد کرد و جز پوسته، چیزی از برجام باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ایزدی افزود: بر اساس توافق برجام همه تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تعلیق و پس از 8 سال به‌طور کامل باید لغو شود. اما بر اساس طرح جدید تحریم آمریکا، اگر رئیس‌جمهور آمریکا بخواهد می‌تواند به تعهداتش عمل نکند و این نقض گسترده برجام است.

ایزدی گفت: این طرح اگر تصویب شود بندهای 26، 28 و 29 برجام به صورت موردی و در نهایت اصل برجام نقض می‌گردد زیرا شرط جدیدی اضافه می‌شود.

کارشناس مسائل آمریکا افزود: این تحریم‌ها اگر تصویب شود مادر تحریم‌ها خواهد بود.

ایزدی اضافه کرد: تا زمانی که آمریکایی‌ها احساس کنند در مقابل تحریم‌ آنها ایستادگی نمی‌شود تحریم‌های آنها ادامه خواهد یافت و زمانی این روند متوقف می‌شود که طرف آمریکایی بهایی را در مقابل آن بپردازد.

وی گفت: باید کاری کنیم که هزینه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را بالا ببریم تا حالت بازدارندگی برای آنها باشد.

یادآور می‌شود وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست کمیته روابط خارجی سنا برای بررسی بودجه وزارت خارجه این کشور، از تلاش‌ها در کنگره آمریکا برای تحریم گسترده جمهوری اسلامی ایران بخاطر فعالیت‌‌های حمایتی از تروریسم، برنامه موشکی و نقض حقوق بشر استقبال کرد.

رکس تیلرسون روز سه‌شنبه در کمیته روابط خارجی سنا حاضر شد و در سخنانی از بودجه درخواستی برای سال آینده مالی وزارت خارجه آمریکا دفاع کرد.

تیلرسون از سوی اعضای کمیته روابط خارجی درباره طرح سنا برای تحریم گسترده ایران مورد پرسش قرار گرفت که گفت از نظر او این تحریم‌ها «کار خوبی» است.

آقای تیلرسون درباره ایران گفت: ما و متحدان‌مان باید در برابر ایران بایستیم تا این کشور دست برتر در منطقه را نداشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: وزارت خارجه بر اساس دستور رئیس‌جمهور در حال بازبینی سیاست خود در قبال ایران است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید