نظر مشاور فرمانده سپاه در خصوص رویارویی نظامی ایران و عربستان

کدخبر: ۱۷۲۸۷۷
مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، امکان درگیری نظامی بین ایران و سعودی را حتی بعد از تعیین ولیعهد جدید، دور از انتظار دانست.
نظر مشاور فرمانده سپاه در خصوص رویارویی نظامی ایران و عربستان

به گزارش افکارنیوز، حمید رضا مقدم فر، مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصاحبه با "راشا تودی" روسیه، امکان درگیری نظامی بین ایران و سعودی را حتی بعد از تعیین ولیعهد جدید دور از انتظار دانست و تأکید کرد: در پیش گرفتن رویکردهای افراط گرایانه توسط عربستان سعودی و ولیعهد جدید آن کشور، به منافع این کشور خدمتی نمی کند.

مقدم فر با تأکید بر اینکه رسیدن محمد بن سلمان به ولیعهدی نتیجه دیدار ماه گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از ریاض است خاطرنشان کرد: عربستان در وضعیت کنونی با شرایط خاصی مواجه است که ممکن است تحول آن به ایجاد مشکلات بزرگتری در مقابل آن کشور بینجامد.

وی با بعید دانستن درگیری نظامی بین ایران و عربستان افزود: شکاف به وجود آمده میان ریاض و دوحه به کاهش اعضای ائتلاف اعلام شده توسط ترامپ آن را در ریاض، انجامیده است. زیرا قطر از جمله کشورهای قوی از نظر اقتصادی به شمار می آید.

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه تأکید کرد: امروز بسیاری از کشورهای عربی از تحرکات تندروانه و ناشیانۀ عربستان سعودی شاکی هستند. حتی تحلیل برخی از قدرت های بزرگ آن است که شرایط برای اقدام نظامی مناسب نیست.

این مقام کشورمان خاطر نشان کرد: گمان نمی کنم آنها قاطعیتی بیش از گذشته داشته باشند.

مقدم فر اظهار اطمینان کرد: عربستانی ها پس از حمله موشکی کشورمان به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه، به نتایج حتمی در این باره خواهند رسید.

وی تأکید کرد: افراد کم تجربه که در عربستان حکومت می کنند فاقد قاطعیت لازم برای آغاز جنگ علیه ایران هستند و آنها جرأت و توان ندارند و حتی اگر همه قدرت های بین المللی از آنها حمایت کنند حتما به این نتیجه خواهند رسید.

مقدم فر، حمله موشکی ایران به مواضع داعش در دیر الزور را نقطه عطفی دانست و افزود: ایران می تواند این اقدام را تکرار کند و حتی ادامه دهد. اما موضوع، اقدام به انجام حملات مشابه دیگری در آینده به تحولات اوضاع و شرایط بستگی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید