جزئیات دستگیری عاملان ترور ۸ نیروی مرزبانی

کدخبر: ۱۷۲۹۲۳
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به دستگیری اعضای گروهک تروریستی انصارالفرقان در زاهدان گفت: ۵ نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند که حکم آنها پس از تخلیه اطلاعاتی در اسرع وقت صادر و اجرا می‌شود.
جزئیات دستگیری عاملان ترور ۸ نیروی مرزبانی

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سیستان و بلوچستان با اشاره به  درگیری اخیر مأموران امنیتی با اعضای گروهک تروریستی انصارالفرقان در چابهار اظهار داشت: 5 نفر در جریان این درگیری‌ها دستگیر شدند که ظاهراً 2 نفر از آنها از اتباع بیگانه و 3 نفر ایرانی هستند.

وی گفت: این متهمان به همراه پرونده به دادسرای ویژه زاهدان ارجاع شدند و متهمان در حال حاضر در اختیار دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تأکید کرد: ما آمادگی داریم که پس از تخلیه اطلاعاتی این متهمان و اعلام نتیجه تحقیقات در اسرع وقت ظرف مدت یک‌ماه کیفرخواست آنها را صادر کنیم و با توجه به هماهنگی انجام شده با ریاست کل دادگستری دادگاه انقلاب رأی آنها را صادر کند.

موحدی‌راد با بیان اینکه این افراد در گروهک‌های محارب عضویت داشتند اتهام آنها محاربه است، افزود: پس از صدور رأی توسط دادگاه انقلاب پرونده با پیک و به صورت دستی به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود تا در صورت تائید رأی حکم آنها در اسرع وقت اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه اجرای حکم در ملأعام و یا داخل زندان اجرا شود بر عهده تصمیم مسئولان امنیتی است اما نظر ما بر اجرای حکم در ملأعام است.

هیچگونه فعالیتی تحت عنوان داعش در سیستان و بلوچستان نداریم

دادستان زاهدان در زمینه فعالیت داعش در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: خوشبختانه تاکنون در استان سیستان و بلوچستان هیچ فعالیتی تحت عنوان داعش نداشته‌ایم و علاوه بر آنکه هیچ مورد دستگیری در این زمینه انجام نشده اخبار اطلاعاتی هم از عدم فعالیت تحت عنوان داعش در استان حکایت دارد.

موحدی‌راد گفت: در زمینه داعش تنها موارد معدودی تبلیغات در فضای مجازی داشتیم که در روزهای اخیر نیز یک متهم در این رابطه در ایرانشهر دستگیر شده که اتهام وی تبلیغ برای داعش در فضای مجازی است.

دستگیری 2 تروریست در رابطه با ترور 8 مرزبان استان

وی با اشاره به پرونده مربوط به ترور 8 نفر از مرزبانان استان که در سال 94 به شهادت رسیدند اظهار داشت: تاکنون 2 متهم در این رابطه دستگیر شده‌اند که عضو گروهک تروریستی "جیش‌الظلم" بوده‌اند و پرونده‌های این افراد در مرکز استان در دادسرای ویژه امنیت در حال رسیدگی است.

موحدی‌راد افزود: این متهمان در اواخر اردیبهشت‌ماه امسال دستگیر شده‌اند و هم اکنون پرونده آنها به دادسرای زاهدان ارجاع شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید