کره شمالی به آمریکا هشدار داد

کدخبر: ۱۷۳۱۳۰
کره شمالی هشدار داد آمریکا تلاش می کند در آستانه شصت و هفتمین سالگرد جنگ کره، شعله های جنگ جدیدی را در منطقه روشن کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،خبرگزاری رسمی کره شمالی که ارگان اطلاع رسانی این کشور است؛ کره شمالی روز یکشنبه هشدار داد آمریکا تلاش می کند در آستانه شصت و هفتمین سالگرد جنگ کره، شعله های جنگ جدیدی را در منطقه روشن کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در تحلیلی اعلام کرد آمریکا همواره تلاش می کند شبه جزیره کره را به سمت یک جنگ جدید سوق دهد و در همین راستا منابع راهبردی خود را به طور گسترده به کار گرفته است تا کنترل منطقه را به دست گیرد چرا که این منطقه به واسطه موقعیت جغرافیایی خود در اجرای طرح توسعه طلبانه آمریکا برای سلطه بر منطقه و جهان از اهمیتی حیاتی برخوردار است.

تنشها در شبه جزیره کره در این اواخر به اوج رسیده است و آمریکا تهدید کرده اگر کره شمالی از برنامه های موشکی و فعالیتهای هسته ای خود دست برندارد، این کشور را هدف حمله نظامی قرار خواهد داد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، خصومت های آمریکا و جنون جنگ افروزی این کشور بر ضد کره شمالی هر روز بیش از پیش نمایان می گردد. این منبع همچنین اعلام کرد فرماندهی لشکر دوم نیروهای آمریکایی در کره جنوبی گفته است نیروهای نظامی آمریکا می توانند هر لحظه برای جنگ به شبه جزیره کره بازگردند. طبق اعلام خبرگزاری رسمی کره شمالی، این اظهار نظر ثابت می کند که آمریکا به هیچ وجه طرح و نقشه های شوم خود را در شصت و هفت سال گذشته تغییر نداده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از پیونگ یانگ، از زمان پایان جنگ دو کره که از سال 1950 تا سال 1953 ادامه داشت، کره جنوبی و کره شمالی همچنان از لحاظ فنی در وضعیت جنگی بسر می برند و تنش های مرزی بین این دو کشور در حال حاضر بالا است. کره شمالی که تلاش می کند به موشکهای دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای و با توان هدفگیری خاک آمریکا مجهز شود، تا کنون پنج آزمایش هسته ای انجام داده که دو تا از آنها مربوط به سال 2016 است. این کشور همچنین بدون توجه به قطعنامه های بین المللی چندین موشک بالستیکی آزمایش کرده است.

تاکید کره شمالی بر پیگیری برنامه های هسته ای و موشکی ممنوعه خود و اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که واشنگتن آماده است به تنهایی و با توسل به زور مسئله کره شمالی را حل کند، تنشهای موجود در شبه جزیره کره را به شدت افزایش داده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید