موشک های صلح جو

کدخبر: ۱۷۳۲۱۳
محمدعلی زم در روزنامه شرق نوشت :
موشک های صلح جو

١- هرکس با روح اسلام و معارف و مبانی قرآن آشنایی مختصری داشته باشد، می‌داند که محصول مشترک جهاد، قتال و دفاع در این آیین برای دستیابی به صلح، برقراری همزیستی مسالمت‌آمیز و تفاهم بر سر پایبندی به حقوق انسانی و در نهایت برپایی تعامل آمیخته با صلح و صفای جوامع انسانی در کنار یکدیگر است؛ در غیر این ‌صورت جنگ و قتال به منظور قدرت‌نمایی، کشورگشایی، ظلم‌گستری و هوی‌و‌هوس‌تابی در دین ما، محکوم و مطرود دانسته شده است.  این سخن، همان مفهوم، صدور فرهنگ، روح و اندیشه انقلاب اسلامی است که امام راحل عزیز انقلاب، به‌عنوان یک مشی و مرام پیش‌روی انقلابیون گشودند و مراد خویش از صدور انقلاب را، صدور فرهنگ انقلاب دانستند. 

٢- دیربازی است که مورچگانی با تکیه بر آذوقه‌های ازپیش‌داشته و آورده قدرت‌های خارجی حامی خود! در این منطقه، هوس فیل‌سواری، فیل‌بازی و فیل‌نمایی کرده و حد و اندازه و نقش خود را در برقراری صلح و آرامش و همزیستی ملت‌های مسلمان خاورمیانه فراموش کرده‌اند و هر روز با بلواآفرینی و فتنه‌سازی و حمایت‌تراشی از نیروهای خارجی در هوی‌و‌هوس‌گستری و سترگ‌نمایی، زمینه ژاندارم‌سازی خود را در منطقه به رخ می‌کشند. روزی همه آنها به پشت و پناه صدام درآمدند و جنگ هشت‌ساله را بر انقلاب نوپای ایران تحمیل و روزی دیگر صدام را برای حمله به کویت تشویق و حمایت و روزهایی هم برای تقویت قدرت، آرامش همسایگان، فرصت‌ها و دلارهای نفتی خود را هزینه تحکیم حضور قدرت‌های خارجی و پایگاه نظامی آنها در منطقه کردند. 

٣- در میان کشورهای منطقه، عربستان که تا دیروز با تکیه بر منابع دینی و ثروت‌های مادی در پی ترویج ایدئولوژی وهابیسم برای یک مبارزه فکری-سیاسی! با مذاهب اسلامی و از جمله تشیع برآمده بود، امروز تغییر جهت داده و جنگ ایدئولوژیک خود را به وجه نظامی و چریکی بسط داده و با تهدید و ارعاب کشورهای کوچک‌تر از خود، حمله نظامی مستقیم به کشورهایی مانند قطر، عمان و... را همچون یمن خاطرنشان کرده و در کشورهایی مانند سوریه، عراق و... هم ردپایی از اقدامات چریکی! خود بر جای گذاشته و به اثبات رسانده است؛ تا جایی که زایش پی‌درپی جریانات چریکی و تروریستی رنگارنگ او نظیر القاعده، طالبانیسم، النصره، داعش و... امروز همه دنیای انسانی غرب و اخیرا ایران را هم دربر گرفته است و تهدید می‌کند. 

٤- صبر، مدارا و حوصله ایران اسلامی در سه دهه اخیر بیش از آنکه باعث ملاحظه حقوق همسایگی از سوی عربستان شود، موجب سوءاستفاده گسترده‌تر از اقدامات نظامی و تروریستی و به‌آشوب‌کشاندن آرامش منطقه خاورمیانه شده است تا زمینه‌ای را برای برهم‌زدن نقشه خاورمیانه از سوی استکبار آمریکایی فراهم کنند! 

بزرگ‌ترین پیام ظهور و بروز قدرت موشکی ایران متوجه مثلث شوم اتحاد عربی، غربی و عبری (صهیونیستی) است. پیام راهبردی موشک‌های نخستین! ایران آن است که آتش‌بازان منطقه‌ای از شرارت‌ها، فتنه‌سازی‌ها و ترویج ترقه‌بازی‌های سیاسی و نظامی دست بشویند و منافع و آرامش در کنار هم زندگی‌کردن را بر فتنه‌سازی علیه دیگران و تجاوز نسبت به حقوق همسایگان ترجیح بدهند. 

٥- پیام استراتژیک موشکی ایران آن است که مزدوران و سربازان خارجی مستقر در منطقه، هر یک باید به خانه‌های خود بازگردند و رژیم‌های افسرده و لجوج مستقر در منطقه، دموکراسی و حق مردم و تعیین سرنوشت خود و ملت‌هایشان را پیشه و آینده خود کنند. دکترین کاربرد موشکی ایران مبتنی بود بر: 

- ٤٠ سال صبر و خویشتن‌داری و (زمان‌شناسی) -  (حق‌شناسی) و پاسخ به تجاوز جهانی و دفاع از منافع ملی در برابر یک گروهک گستاخ و متجاوز به دین و دنیای مردم ایران و منطقه و جهان انسانی! 

- آن‌سان‌که، پیام غایی و درک محضر اخلاق باطنی و دقت موشکی ایران! چیزی بیشتر از یک نهیب برای آشنایی با حقوق یکدیگر و چیزی جز صدور فرمان انسانی به مفهوم «هرکس به جای خود» نبوده و نیست!! 

داعش هرگز تصور نکرده بود که براساس منطقه «هر زدی، خوردی در پی دارد»، به «خورد»ی این‌چنین جانانه گرفتار شود! 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید