افزایش 2 ساله میانگین سنی تیم علیمنصور/ بنزین سبز دود شد؟

کدخبر: ۱۷۳۳۱۴
فصل گذشته منصوریان و استقلال یک رمز موفقیت داشتند. رمز موفقیتی که باعث شد حتی از دست رفتن جام حذفی و شکست مفتضحانه در استقلال هم زورش به تغییر کادرفنی نرسد. این رمز موفقیت جوانگرایی بود. یا حداقل شعار جوانگرایی. اتفاقات مختلفی دست به دست هم داد تا سرمربی جوان استقلال روی به پدیده‌های جوان بیاورد و با بازی دادن به آنها و البته نتیجه گرفتن و رساندن تیم از میانه های جدول به رده دوم حسابی سروصدا کند.
افزایش 2 ساله میانگین سنی تیم علیمنصور/ بنزین سبز دود شد؟

وقتی راه موفقیت را پیدا می کنی عقل سلیم این است که از آن نهایت استفاده را ببری. راه موفقیت استقلال جوانگرایی بود، اما گذر زمان نشان داد که آنهایی که اعتقاد داشتند ایمان منصوریان به جوانان مقطعی و از روی ناچاری است درست می‌گفتند. با شروع فصل نقل و انتقالات آش همان آش بود و کاسه همان کاسه. باز هم منصوریان به سراغ بازیکنان سن بالا و امتحان پس داده رفت. باز هم برای گرفتن یک بازیکن 26 ساله زمین و زمان را به هم رساند. باز هم حیات استقلال به آمدن و نیامدن یک بازیکن 34 ساله گره خورد و یک خارجی 34 ساله هم شد محل دعوای استقلال و سپاهان و ازبکستان. وضعیت جوانان در این بازار هم معلوم است. یا درب خروج به آنها نشان داده شده یا از الان نیمکت نشین شدنشان تا زمانی که دوباره کار گره بخورد تضمین شده است.

مقایسه‌ای داشته ایم میان میانگین سنی استقلال در آخرین بازی فصل گذشته و استقلالی که در اولین هفته از این فصل قرار است به میدان برود. میانگین سنی استقلال در آخرین بازی فصل با حضور جابر انصاری که در نیم فصل دوم چندان در ترکیب اصلی قرار نمی‌گرفت حدود 26.5 سال بود. این در حالی است که اگر ترکیب احتمالی استقلال را این ترکیب در نظر بگیریم: رحمتی، پژمان منتظری، مجید حسینی، وریا غفوری، میلاد زکی پور، نورافکن، روزبه چشمی، داریوش شجاعیان، حسن بیت سعید، امید ابراهیمی و سجادشهباززاده. میانگین سنی این استقلال حدود 28.5 سال است، یعنی دوسال پیرتر. این در حالی است که همه از منصوریان انتظار داشتند با ماندن در استقلال تیمی جوانتر بسازد.

البته در این فصل بازیکنان زیادی از آسیاویژن به استقلال آمدند و هیات فوتبال پر است از قراردادهای استقلال با بازیکنان نوجوان و ویژه ترین آنها شاید مهدی قائدی باشد. اما این خریدها اسمش جوانگرایی است؟ یا باز هم در راستای شعارهای فصل گذشته است؟ استقلال حتی اگر 10 قرارداد دیگر با  بازیکنان نوجوان و نونهال ثبت کند باز هم میانگین سنی اش نزدیک به 30 سال است. یعنی یکی از پیرترین تیم های حاضر در لیگ.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید